Mluvčí řetězce Tesco Jana Matoušková ČTK řekla, že počet zákazníků oproti minulému víkendu odhadem vzrostl zhruba o 30 procent. "Stoupají i tržby, protože zákazníci začínají kupovat dárky na Vánoce," uvedla Matoušková. Největší zájem měli lidé nejen o dárky, ale i o vánoční dekorace, tradičně pak také o hračky a elektroniku.
Obchody společnosti Carrefour navštívilo podle odhadu mluvčí firmy Jany Havlíčkové nejméně o 50 až 100 procent více zákazníků než o víkend dříve. Důvodem byly podle ní nejen blížící se Vánoce, ale i pošmourné víkendové počasí, které lidem nedovolilo například vyrazit na výlety, a tak zvolili nakupování.
Z potravin měli lidé největší zájem o přípravky na pečení, z drogerie zejména o dárkové balíčky a kazety s kosmetikou. Na odbyt šla také čokoláda a hračky, zejména elektronické. "Auta na ovládání, takové ty velké kamiony - to bylo číslo jedna," řekla ČTK Havlíčková. Ve velké míře se také podle ní prodávaly digitální fotoaparáty a MP3 přehrávače. "Nějaký letošní dárkový hit zatím neregistrujeme," dodala.
"Z tržeb víme, že oproti minulému víkendu stouply tržby celorepublikově o deset až 15 procent. Zvýšila se i cena průměrného nákupu," řekla ČTK Kateřina Černá, mluvčí Ahold Czech Republic, pod který patří obchody Albert a Hypernova. Na odbyt jdou podle ní zejména hračky a kosmetika. "V letošním roce zatím žádný dárkový fenomén není. Čekáme, že se jím tak trochu stane šestý díl knížky o Harrym Potterovi," uvedla Černá ke knížce, která by měla v Česku vyjít 19. prosince.
Zvyšuje se ale i zájem o elektroniku. "Během loňského posledního čtvrtletí se v prodejnách hele prodalo bezmála 14.500 kusů nejrůznějších domácích elektrospotřebičů. Pro letošní čtvrté čtvrtletí očekáváme 30 až 40 procent nárůst," uvedl Peter Bojnanský, ředitel aliance hele sdružující přes 250 prodejců elektroniky. Největší zájem letos sdružení předpokládá o televizory s většími úhlopříčkami, zejména s plazmovou a LCD obrazovkou.
Zástupci obchodů se shodli, že počet zákazníků a tržby stále porostou; nyní lidé nakupují dárky, několik dní před Vánoci se jejich pozornost přesune k nákupu potravin na vánoční svátky. "Co je docela zajímavé, v posledních třech letech trend nakupovat už od prvního adventního víkendu lehce klesá. Lidé přesouvají ty největší nápory blíže k Vánocům," uvedla Černá.
Podle ní také Ahold ČR každý rok stále více registruje, že lidé jsou ochotni kupovat na Vánoce kvalitnější věci, za které si připlatí. "To znamená, že kupují například exotické ovoce či dražší alkohol, dražší vína a podobně," podotkla.