Průzkum: Změnu mobilního operátora zvažuje 45 pct malých firem

29.11.2005 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

PRAHA 29. listopadu (ČTK) - Zhruba 45 procent živnostníků a firem do 49 zaměstnanců uvažuje o tom, že by po zavedení přenositelnosti čísel změnily svého mobilního operátora. Bez možnosti ponechat si své číslo o změně uvažují jen asi tři procenta malých firem. Vyplývá to z průzkumu společností Millward Brown a Oskar Vodafone mezi 3400 tuzemskými podnikateli.

Přenositelnost mají mobilní operátoři zavést do poloviny ledna, zatím se však neshodli na některých podmínkách, například, kolik si budou za přenos čísla mezi sebou platit, či kolik budou platit zákazníci nebo kolik čísel bude možné v rámci jednoho dne přenést.

Podle zástupců Oskara bude zájem o přenesení čísel záviset na rychlosti a uživatelské jednoduchosti zvoleného řešení. Podíl ročně přenesených čísel za celý trh firma odhaduje kolem tří až pěti procent. Konkurenti jsou v odhadech zdrženlivější. Podle mluvčího Eurotelu Pavla Kaidla je tuzemský trh konzervativní a službu využije kolem dvou až tří procent ze všech zhruba 11 milionů tuzemských uživatelů ročně. "V porovnání s Evropou je český trh více saturovaný a proto neočekáváme, že by službu využily více jak tři procenta klientů," dodal mluvčí T-Mobile Jiří Hájek.

Na českém trhu je 858.800 malých a středních podnikatelů. Rozšíření mobilních telefonů v segmentu se pohybuje kolem 89 procent. Čtyři pětiny SIM karet podnikatelé používají v rámci tarifních programů. Mezi nejmenšími firmami má největší podíl T- Mobile. S rostoucím počtem SIM karet jej však předhání Eurotel. Podíl Oskara je kolem 18 procent.

Pokud by podniky uvažovaly o koupi nových SIM karet, čtvrtina by volila Oskar, 37 procent T-Mobile a 38 procent Eurotel.

Mobilní operátoři investují do zavedení přenositelnosti dohromady kolem jedné miliardy korun. Nejvíce aktivních SIM karet má nyní T-Mobile, když jejich počet překročil 4,55 milionu, druhý Eurotel má 4,49 milionu a Oskar eviduje kolem 2,04 milionu zákazníků.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK