PPL je jednou z největších tuzemských firem, která se zabývá domácí expresní přepravou balíků. Společnost disponuje více než 450 vozidly a 11 depy po celém území ČR. Jejími zákazníky jsou především firmy z oblasti IT, farmaceutického a elektronického průmyslu. O PPL se ucházelo pět až šest firem. Vedle DHL měla zájem například rakouská pošta.
Deutsche Post po akvizici rozšíří své aktivity na území střední a východní Evropy. Firma plánuje tuzemským zákazníkům nabízet rozšířený sortiment služeb, na který jsou zvyklí v jiných částech Evropy. Klienti z Česka navíc budou moci využívat rozsáhlou mezinárodní přepravní síť DHL.
"Silná pozice PPL na českém trhu dobře doplňuje naše vedoucí postavení na trhu mezinárodním," doplnil člen představenstva Deutsche Post World Net zodpovědný za DHL Express Europe Peter Kruse.
PPL vznikla v roce 1995 a ročně doručí několik milionů zásilek. Jejími největšími konkurenty jsou Česká pošta a další kurýrní služba DPD. Objem doručovaných balíků na českém trhu se ročně zvyšuje zhruba o 14 procent a přepravní firmy každý den dodávají kolem 150.000 balíků. Roční tržby z této činnosti se pohybují kolem čtyř až pěti miliard korun.
Mezinárodní síť společnosti DHL čítá více než 220 zemí a regionů. Společnost zaměstnává 170.000 lidí a je 100procentně vlastněna německou Deutsche Post.