Nové soupravy mají pomoci zvládnout příval statisíců návštěvníků grandiózní sportovní podívané, na kterou se už prodalo půl milionů lístků.
"Vlaky budou speciálně vybarveny pro olympijské hry," řekl HN šéf Siemensu v Česku Pavel Kafka. Podle něj se na jejich výrobě podílí i řada českých subdodavatelů hutního a spojovacího materiálu, část výstroje vlaku se dovezla z Německa a dalších zemí.
Zličínský závod Siemensu převzal výrobu vozů z Německa loni, kdy začal vyrábět vlaky lehkého metra za řádově miliardy korun pro francouzské město Toulouse. Lehké metro již jezdí například i v Paříži na jedné z dálkových tratí. O novém typu metra uvažuje také Praha, píšou HN. "Jeho předností je, že je podstatně tišší. A výstavba betonového vodiče, ve kterém se metro pohybuje, je levnější než klasická trať," řekl podle deníku již dříve obchodní ředitel výrobce tramvají Inekon Group Josef Dvořák.
Zličínský podnik původně vyráběl tramvaje a patřil do pražského koncernu ČKD. Tehdejší ČKD Dopravní systémy však zkrachovaly a německý Siemens je odkoupil před čtyřmi lety za tři čtvrtě miliardy korun, připomínají Hospodářské noviny.