Důvodů pro razantní růst uživatelů elektronického bankovnictví je několik. Svou roli bezpochyby hraje cenová výhodnost elektronických kanálů – například jejich vedení je u Poštovní spořitelny na rozdíl od některých jejích konkurentů vždy zdarma a poplatky za jednotlivé operace se pohybují často od 50 haléřů. Dalším důvodem dynamického růstu elektronického bankovnictví je určitě také i jeho uživatelská přívětivost. „Stále pracujeme na inovacích tak, aby bylo používání elektronického bankovnictví pro klienty co nejjednodušší, “ uvedl Libor Svoboda, výkonný manažer PS.
„33 % klientů Poštovní spořitelny má doma osobní počítač a 35 % našich klientů má přístup na internet,“ dodal Svoboda. „Razantní růst ve využívání alternativních kanálů je důkazem toho, že moderní technologie nejsou výsadou technických nadšenců, ale že pronikají i mezi širokou veřejnost. Potvrzuje to i průzkum Ministerstva informatiky, podle nějž 66 % obyvatel ČR umí využívat počítač,“ doplnil Svoboda.
Počet uživatelů Max Internetbankingu PS roste v řádech desítek procent měsíčně. Poštovní spořitelna tento trend hojně podporuje a stále více usnadňuje správu účtů klientům, kteří se pro alternativní kanály rozhodnou.
V prosinci uvedla Poštovní spořitelna společně s ČSOB dvě unikátní služby pro uživatele přímého bankovnictví. Pravidelné dobíjení přibližuje komfort uživatelů předplacených sad mobilních telefonů těm, kteří užívají paušál. Uživatelé si mohou snadno nastavit ke kterému datu se má určité číslo dobít. Částku mohou uživatelé nastavit libovolně. Nemusejí pak řešit, jestli jim nebo jejich blízkým nedojde kredit.
Druhou službou je Dárkové dobíjení, které umožňuje klientům dobíjet předplacený mobilní telefon sobě nebo komukoli jinému a k tomu poslat i SMS s jakýmkoli textem – tedy například blahopřáním.
Pro správu svých financí mohou uživatelé Max Internetbankingu PS používat i jiné prohlížeče než pouze Microsoft Explorer. Nová verze Max Internetbankingu PS oficiálně podporuje také prohlížeče Netscape, Mozilla Firefox či Opera. Tím Poštovní spořitelna předběhla mnohé konkurenty, kteří rozšíření oficiální podpory dalších prohlížečů nenabízejí. „Nechceme naše klienty omezovat tím, jaký používají prohlížeč. Poštovní spořitelna zde tedy pracuje podle svého hesla Vždy, všude a pro všechny,“ prohlásil Libor Svoboda. K velmi výhodným cenám se tak přidávají ještě další výhody.
Poštovní spořitelna v nedávné době vytvořila také unikátní vzdělávací CD s průvodcem internetovým bankovnictvím. V něm textový i hlasový průvodce umožní klientům vyzkoušet si internetové bankovnictví „nanečisto“. Ke spuštění CD není zapotřebí nic instalovat, program se spustí sám po vložení CD do počítače. Poštovní spořitelna CD rozdává zdarma. Je možné si o něj zažádat na telefonní lince 495 800 150 nebo prostřednictvím formuláře na stránkách www.postovnisporitelna.cz.