Podle ředitele fondu Jaroslava Machovce novela příslušného zákona ještě dále rozšířila možnosti firem při darování vín. Od loňského 10. listopadu už totiž platí, že podniky si mohly tichá vína v hodnotě do 500 korun včetně DPH a použitá jako propagační dar, odečíst od základu daně z příjmu. "Obecně lze říci, že tichá vína jsou veškerá, která nejsou víny šumivými, dodal Machovec.
Stále platí, že do ceny, která nepřesáhne 500 Kč, se započítávají také náklady, jež vzniknou s pořízením reklamního předmětu. Jde například o výdaje na dopravu, dotisk reklamních vinět, polepení lahví či náklady na případné dárkové balení.
Spotřeba vína v tuzemsku stoupá, během posledních sedmi let se zvedla z 1,2 na téměř 1,7 milionu hektolitrů ročně, tedy necelých 17 litrů na osobu. To je asi polovina průměru EU, takže se očekává další vzestup konzumace. Víno se přitom stává stále oblíbenějším dárkem, a to nejen mezi firmami.