Firmy mohou odečíst DPH z vín použitých jako propagační předmět

08.01.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

BRNO 8. ledna (ČTK) - Firmy v ČR mohou od 1. ledna podle novelizovaného zákona odečíst DPH z takzvaných tichých vín v hodnotě do 500 korun, které použijí jako propagační předměty. Podmínkou je, že láhev musí být opatřena obchodní firmou nebo ochrannou známkou darujícího či názvem propagovaného zboží nebo služby. Je tedy nutné dodatečné označení darující firmou, uvedl Vinařský fond ve své tiskové zprávě.

Podle ředitele fondu Jaroslava Machovce novela příslušného zákona ještě dále rozšířila možnosti firem při darování vín. Od loňského 10. listopadu už totiž platí, že podniky si mohly tichá vína v hodnotě do 500 korun včetně DPH a použitá jako propagační dar, odečíst od základu daně z příjmu. "Obecně lze říci, že tichá vína jsou veškerá, která nejsou víny šumivými, dodal Machovec.

Stále platí, že do ceny, která nepřesáhne 500 Kč, se započítávají také náklady, jež vzniknou s pořízením reklamního předmětu. Jde například o výdaje na dopravu, dotisk reklamních vinět, polepení lahví či náklady na případné dárkové balení.

Spotřeba vína v tuzemsku stoupá, během posledních sedmi let se zvedla z 1,2 na téměř 1,7 milionu hektolitrů ročně, tedy necelých 17 litrů na osobu. To je asi polovina průměru EU, takže se očekává další vzestup konzumace. Víno se přitom stává stále oblíbenějším dárkem, a to nejen mezi firmami.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK