Přes 80 procent lidí se podle průzkumu domnívá, že se dal předvídat výrazný nárůst nákladní dopravy po vstupu ČR do unie a po zavedení mýtného v sousedním Německu a Rakousku.
Lidé jsou rozděleni v názoru, zda výběr mýtného bude v Česku fungovat v polovině roku 2007. Podle necelých 40 procent se tento termín stihne, třetina nedokáže na otázku odpovědět a téměř procent oslovených tomu nevěří. Mírně optimističtější názor proti květnovému šetření souvisí podle autorů průzkumu s ukončením výběrového řízení na provozovatele mýtného, které vyhrála společnost Kapsch. Soutěží se ale nyní zabývá antimonopolní úřad na podnět neúspěšného sdružení Mytia.
Mýtné by mělo být zavedeno od počátku roku 2007 a mělo by platit pro nákladní vozidla s hmotností nad 12 tun asi na 2100 kilometrech komunikací. Státu by mělo přinést kolem deseti miliard korun ročně. Nyní stát kamionům prodá dálniční známky za necelou miliardu korun ročně.
Podle průzkumu téměř dvě třetiny lidí souhlasí s tím, že nákladní vozy jsou příčinou nebo minimálně účastníkem většiny dopravních nehod. Osmdesát procent Čechů si myslí, že nákladní doprava ohrožuje životy řidičů osobních vozidel. Ke zmírnění negativních následků nákladní dopravy by podle názoru respondentů přispěly především přísné kontroly váhy vozidel, časté policejní kontroly policií a posílení pravomocí policistů.