Antimonopolní úřad posunul verdikt o mýtném až na 23. ledna

10.01.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

BRNO 10. ledna (ČTK) - Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) posunul původní termín rozhodnutí o regulérnosti tendru na mýtné v České republice z 15. až na 23. ledna. Původně měl svůj verdikt v první instanci vydat ještě v tomto týdnu, prodloužení lhůty si však vynutila složitost kauzy a pozdější podání podnětu neúspěšné italské společnosti Autostrade. O posunu termínu informoval jako první server EURO OnLine.

Tiskový odbor antimonopolního úřadu zprávu o přesunu termínu potvrdil. "Úřad si vyžádal od zadavatele další dokumentaci, již dosud neobdržel," řekl Kristián Chalupa z ÚOHS. Podle dobře informovaných zdrojů komplikují termín definitivního rozhodnutí ÚOHS velmi časté žádosti o nahlížení do spisů, které jsou časově náročné a práci úředníků prodlužují.

Antimonopolní úřad zahájil v případě tendru na provozování mýtného správní řízení na podnět společnosti Mytia, která ve výběrovém řízení neuspěla. Později se k němu přidala také firma Autostrade. Výsledek jednotlivých správních řízení, týkajících se tohoto tendru, oznámí šéf ÚOHS najednou, napsalo EURO OnLine.

V české soutěži nabídlo sdružení Mytia, které tvoří Ascom Fela s Damovem a ABD Group, že systém mýtného vybuduje a bude ho deset let provozovat za 15 miliard korun, Autostrade za 17,5 miliardy a Kapsch za 22 miliard korun. Nejvyšší cenu, 33,7 miliardy, navrhlo konsorcium A-Way a AŽD. Cena měla hrát při výběru vítěze 60procentní roli. Ministerstvo dopravy tři nabídky vyloučilo z formálních důvodů a zvítězil Kapsch.

Vítězná firma se zavázala, že pokud antimonopolní úřad rozhodne o tendru na mýtné do konce ledna v její prospěch, je schopna zaručit výstavbu a zprovoznění systému podle původních požadavků státu, tedy od ledna 2007. V první fázi se má mýtné začít vybírat na 970 km dálnic a rychlostních komunikací od kamionů nad 12 tun. O rok později MD předpokládá rozšíření systému i na vybrané tahy 1. třídy. Celkem má být zpoplatněno přes 2000 km silnic a dálnic.

Kapsch chce 60 až 65 procent dodávek z Česka. Systém má stavět SSŽ, finanční záležitosti bude řešit ČSOB, na finančním clearingu se bude podílet PVT. Smlouvu o smlouvě budoucí má firma podepsánu také s Telecomem, který by měl poskytnout síť pro přenos dat. V případě, že řízení u antimonopolního úřadu neskončí v lednu, firma by se ale snažila urychlit harmonogram výstavby.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK