Tiskový odbor antimonopolního úřadu zprávu o přesunu termínu potvrdil. "Úřad si vyžádal od zadavatele další dokumentaci, již dosud neobdržel," řekl Kristián Chalupa z ÚOHS. Podle dobře informovaných zdrojů komplikují termín definitivního rozhodnutí ÚOHS velmi časté žádosti o nahlížení do spisů, které jsou časově náročné a práci úředníků prodlužují.
Antimonopolní úřad zahájil v případě tendru na provozování mýtného správní řízení na podnět společnosti Mytia, která ve výběrovém řízení neuspěla. Později se k němu přidala také firma Autostrade. Výsledek jednotlivých správních řízení, týkajících se tohoto tendru, oznámí šéf ÚOHS najednou, napsalo EURO OnLine.
V české soutěži nabídlo sdružení Mytia, které tvoří Ascom Fela s Damovem a ABD Group, že systém mýtného vybuduje a bude ho deset let provozovat za 15 miliard korun, Autostrade za 17,5 miliardy a Kapsch za 22 miliard korun. Nejvyšší cenu, 33,7 miliardy, navrhlo konsorcium A-Way a AŽD. Cena měla hrát při výběru vítěze 60procentní roli. Ministerstvo dopravy tři nabídky vyloučilo z formálních důvodů a zvítězil Kapsch.
Vítězná firma se zavázala, že pokud antimonopolní úřad rozhodne o tendru na mýtné do konce ledna v její prospěch, je schopna zaručit výstavbu a zprovoznění systému podle původních požadavků státu, tedy od ledna 2007. V první fázi se má mýtné začít vybírat na 970 km dálnic a rychlostních komunikací od kamionů nad 12 tun. O rok později MD předpokládá rozšíření systému i na vybrané tahy 1. třídy. Celkem má být zpoplatněno přes 2000 km silnic a dálnic.
Kapsch chce 60 až 65 procent dodávek z Česka. Systém má stavět SSŽ, finanční záležitosti bude řešit ČSOB, na finančním clearingu se bude podílet PVT. Smlouvu o smlouvě budoucí má firma podepsánu také s Telecomem, který by měl poskytnout síť pro přenos dat. V případě, že řízení u antimonopolního úřadu neskončí v lednu, firma by se ale snažila urychlit harmonogram výstavby.