Firma FPS půjčila společnosti Moravan-Aeroplanes v roce 2001 asi 200 milionů korun na nákup Leteckých závodů Kunovice. Kromě splacení půjčky požadovala podíl v zakoupené společnosti. Ani jedno z toho ale nedostala. V prosinci 2004 rozhodl arbitrážní soud ve Stockholmu v její prospěch. FPS chce s prodejem počkat do doby, než o arbitrážním výroku rozhodne český soud. To ale může trvat i několik měsíců
"Do 24. ledna se pokusíme s FPS dohodnout na kompromisním řešení. Jednou z možností je například ponechání výtěžku z prodeje na kontě do doby, než soud rozhodne. Pokud se nám podaří dohodnout, budeme se bavit o dalším výběrovém řízení. Když společnou cestu nenajdeme, budu muset továrnu zřejmě směřovat k řízenému uzavření provozování," poznamenal Hajtmar.
Ve společnosti stále pracuje asi 200 zaměstnanců. "Je to hrozná nejistota. Když se nepodaří z této situace najít v dohledné době východisko, bude to pro nás všechny zřejmě znamenat ztrátu zaměstnání," řekl zástupce odborářů ve věřitelském výboru Moravanu-Aeroplanes Zdeněk Hlobil.
Tendr na prodej Moravanu-Aeroplanes měl být vyhlášen již v létě loňského roku, vše ale komplikovala nutnost vyjasnění soupisů jednotlivých konkurzních podstat. Od roku 2002 je totiž v konkurzu rovněž Moravan, bývalá mateřská společnost Moravanu- Aeroplanes. První výběrové řízení bylo vyhlášeno v říjnu loňského roku. I tehdy se do něj přihlásil jediný zájemce, společnost QucomHaps. Tendr byl kvůli formálním nedostatkům v nabídce zrušen, obratem ale bylo vyhlášeno nové.
Moravan-Aeroplanes je výrobce celokovových letadel s obchodní značkou ZLIN Z 142C, Z 242L, Z 143L a Z143Lsi používané hlavně pro tréninkové, přepravní a akrobatické účely. Zároveň je dodavatelem náhradních dílů. Továrna se také zabývá subdodávkami komponentů pro další firmy leteckého a strojírenského průmyslu. V areálu firmy je neveřejné mezinárodní letiště.
Stejné problémy jako Moravan-Aeroplanes postihly i jeho bývalou dceřinou společnost, Letecké závody Kunovice. Ty v konkurzu skončily v března roku 2004. Loni v červnu koupila v tendru kunovickou továrnu společnost Aircraft Industries, která svůj podnikatelský záměr staví především na pokračování ve výrobě letadla L 410.