Právo: V nabídkách na mýtné byly i nepravdivé údaje

11.01.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

PRAHA 11. ledna (ČTK) - Některé reference, které ve svých nabídkách v soutěži na dodavatele systému mýtného pro Česko podaly konsorcium Mytia a italská společnost Autostrade, neodpovídaly skutečnosti. S odvoláním na dobře informovaný zdroj to napsalo dnešní Právo.

Není tedy vyloučeno, že právě s těmito společnostmi zavede antimonopolní úřad šetření. Přitom právě Mytia a Autostrade podaly stížnosti, na jejichž základě Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zahájil v prosinci správní řízení.

Konsorcium Mytia, jehož členy jsou švýcarské firmy Ascom a Fela a společnosti Demovo ČR a ABD Group, tvrdilo, že Fela ve Švýcarsku dodala kompletní technologii pro mýtné a část kontrolního zařízení. Podle zdroje Práva však ve skutečnosti generální ředitelství švýcarské Celní správy vybralo pro výstavbu systému pro výběr mýtného několik partnerů, mezi nimiž byla i společnost Kapsch.

Na dotaz Práva generální ředitel firmy Kapsch Telecom ČR Karel Feix uvedl, že společnost Švýcarsku dodala podstatnou část kontrolního systému, infrastrukturu pro mikrovlnnou komunikaci a systém rozpoznávání vozidel podle registračních značek. Michal Donath, který konsorcium Mytia v ČR mediálně zastupuje však popřel, že by Mytia uvedla nepravdivé údaje.

Italská společnost Autostrade v přihlášce do tendru tvrdila, že zavedla systém výběru mýtného v Rakousku. Podle Feixe však byla společnost Kapsch hlavním dodavatelem mikrovlnného systému mýtného v Rakousku a dnes je jeho provozovatelem v oblasti technického zabezpečení.

Firma Kapsch, kterou české ministerstvo dopravy vybralo jako vítěze soutěže, se zavázala, že pokud antimonopolní úřad rozhodne o tendru na mýtné do konce ledna v její prospěch, je schopna zaručit výstavbu a zprovoznění systému podle původních požadavků státu, tedy od ledna 2007. V první fázi se má mýtné začít vybírat na 970 km dálnic a rychlostních komunikací od kamionů nad 12 tun. O rok později MD předpokládá rozšíření systému i na vybrané tahy 1. třídy. Celkem má být zpoplatněno přes 2000 km silnic a dálnic.

Kapsch chce 60 až 65 procent dodávek z Česka. Systém má stavět SSŽ, finanční záležitosti bude řešit ČSOB, na finančním clearingu se bude podílet PVT.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK