Dohromady prodej v obou kategoriích vzrostl o 7,6 procenta na 166.423 aut. Podle předsedy svazu Richarda Kopečného je patrnější obnova vozového parku u firem, zatímco soukromníci spíše koupí ojetý vůz. Celková obnova vozidel se v tuzemsku pohybuje kolem 3,5 procenta ročně. To je nedostatečné, v západní Evropě je to kolem deseti až 12 procent, dodal. Dovoz ojetin loni stoupl o 17 procent na 141.000 aut.
Pro letošní rok svaz očekává, že nižší nárůst prodeje lehkých užitkových vozů a naopak oživení v kategorii osobních aut. Celkově by podle Kopečného mohly obě kategorie dohromady růst kolem pěti procent.
Vedoucí značka na trhu Škoda Auto prodala 56.743 nových osobních automobilů, což je o téměř šest procent méně než loni. Následuje Renault s 9123 vozy a Volkswagen, který prodal 6926 aut. Hyundai prodala 6378 aut a Ford 5763 vozů. Celkově nejprodávanějším modelem na trhu byla Škoda Fabia s 36.258 prodanými vozy, dále Škoda Octavia s odbytem 17.500 aut a Renault Thalia (3738).
Tradičně nejpočetnější byl segment malých vozů, do kterého patří přes 52 procent všech nově registrovaných aut. Následuje střední třída s pětinovým podílem a nižší střední třída. Převládají auta s benzinovým motorem, kterých se prodalo přes 70 procent.
Škoda díky upraveným osobním vozům kombi kralovala i mezi lehkými užitkovými auty, kde prodala 7818 vozů. Na druhé pozici skončil Ford s 5140 prodanými auty a třetí byl Volkswagen s odbytem 4779 vozů.
Prodej nákladních aut stoupl o 8,9 procenta na 8629 vozidel. Nejprodávanější byla značka Mercedes Benz s 1787 vozy, následuje Iveco s 1243 prodanými auty a MAN, který prodal 1238 aut. Počet nově registrovaných autobusů naopak klesl o 14,5 procenta na 816 vozidel.
Registrace motocyklů loni vzrostly o 49 procent na 15.625 strojů. Z toho motorky do 50 ccm tvořily 42 procent. První příčka celkově patří japonské Hondě, která prodala 1505 strojů. Následuje Kentoya s 1407 prodanými vozidly a značka TMEC, která prodala o šest motorek méně.