Pobídky Moravskoslezského kraje a města Ostravy by financoval zčásti kraj, zčásti stát, uvedl. O investičních pobídkách ze strany státu Drobil neinformoval. Podle dřívějšího vyjádření Hanuše Krejčího z CzechInvestu by Hyundai mohl od státu získat investiční pobídky v celkové hodnotě až 3,5 miliardy korun. Do této částky jsou zahrnuty přímé investiční pobídky i daňové prázdniny. Podle Lidových novin ale utratí stát kvůli příchodu Hyundai navíc ještě 2,5 miliardy Kč, a to například na rozšíření silnice na Slovensko, kde má Hyundai dceřinou automobilku KIA.
Podle moravskoslezského hejtmana Evžena Tošenovského korejská firma stále preferuje Nošovice a konečné rozhodnutí je samozřejmě na ní. "Se svými kolegy (především s náměstkem Pavlem Drobilem) jsem v telefonickém kontaktu a vím, že naše prezentace byla přijata příznivě, o jakémkoli posunu v jednáních směrem k nám budeme samozřejmě informovat," doplnil hejtman, který nyní do Soulu neletěl.
Drobil sdělil, že korejské straně nabídli vybudovat integrované záchranné centrum pro celé Beskydy, tedy stanici pro hasiče, policii a další záchranáře přímo v Nošovicích včetně možnosti postavit heliport v Nošovicích nebo Mošnově. Kraj dále podle něj zorganizuje hromadnou dopravu do obou lokalit tak, jak bude Hyundai potřebovat, aby se lidé dostali na pracoviště. Po dobu, než si Hyundai postaví vlastní administrativní budovu, dostane asi na dva roky k dispozici kancelářské prostory optimálně v Ostravě o rozloze asi 2000 metrů čtverečních podle svého požadavku. Celní správa je podle Drobila schopna zajistit veškeré služby pohybu zboží v rámci EU a vybuduje na klíč speciální pracoviště dostupné přímo z továrny.
Korejci mohou rovněž počítat i s administrativní podporou projektu výstavby továrny ze strany ostravského magistrátu i krajského úřadu tak, jak české zákony dovolují. Manažeři továrny budou moci i se svými rodinami využít adaptační kurzy pro lepší orientace života v Česku, dále umístit své děti do anglické mateřské školy, využívat střední nebo vysoké školy, případně specifikovat své další požadavky na vzdělávání.
Moravskoslezský kraj se podle dřívějších informací v případě příchodu Hyundai dočká urychleného řešení dopravní situace, hlavně dokončení kvalitní silnice na Slovensko a do Polska včetně obchvatů například Jablunkova nebo Českého Těšína. Modernizace se dotkne i železniční dopravy. Dopravní otázky nejsou podle Drobila součástí investičních pobídek státu, jde o příslib.
Hyundai na konci loňského září oznámil, že plánuje výstavbu nového evropského závodu v České republice. Chce investovat asi miliardu eur (téměř 30 miliard Kč) a ročně vyrábět asi 300.000 vozidel. Továrna by měla přímo zaměstnat kolem 3000 lidí, v dodavatelských firmách by mohlo podle CzechInvestu vzniknout více než 10.000 nových pracovních míst. V Moravskoslezském kraji je bez práce přes 94.000 lidí.