Navrhované trasy dálnice D3 byly posuzovány ve všech souvislostech, aby se našlo konečně východisko z dlouholetého sporu, řekl Martínek. "A na základě důkladného posouzení jsme museli konstatovat, že veřejný zájem na úseku ochrany přírody a krajiny, který pokud jde o trasu Posázavím prezentovalo ministerstvo životního prostředí, se nepodařilo prokázat," dodal ministr.
Při projednávání D3 ve vládě ministerstvo životního prostředí podle Martínka víceméně akceptovalo vládní usnesení o trase dálnice. Navíc příští rok začne platit nový stavební zákon, který detailněji a pečlivěji stanovuje pravidla hry.
"Pevně věřím, že se v novém právním systému podaří zamezit, abychom se už opakovaně nevraceli k věcem, v nichž došlo po zvážení všech skutečností k rozhodnutí. Z tohoto pohledu si myslím, že stanovisko vlády k dálnici D3 je definitivní a nebude zpochybňováno," řekl Právu Martínek.
Pokud jde o financování, má výstavba dálnice podporu Evropské unie. Podle Martínka není dnes problém, kde na to vzít, ale aby byly co nejdříve dokončeny projektové a přípravné práce, včetně výkupu pozemků.