V prvním kole ankety nominovalo všech 14 extraligových hokejových fanklubů pětici hráčů. Fanoušci hlasováním vybírali z každé nominace jednoho hokejistu, který bude v druhém kole reprezentovat svůj klub. Sympaťákem se pak stane hráč, který z finálové čtrnáctky obdrží nejvíce hlasů.
Volba nejsympatičtějšího hokejisty Tipsport extraligy je určena všem fanouškům hokeje, zejména pak fanynkám. Sympaťák by měl být nejen pohledný, ale měl by mít také dobré vystupování na ledě i mimo něj. Rozhodující jsou tedy charakterové vlastnosti a celková osobnost hráče, nikoliv jeho statistiky.
V každém kole ankety Sympaťák Tipsport extraligy bude vylosován jeden hlasující fanoušek, který získá exklusivní výhru. Tou jsou v prvním kole 2 vstupenky na Utkání hvězd a poukaz na ubytování v místě konání utkání, permanentní vstupenka na příští sezónu a fandres svého oblíbeného klubu.
V losování 1. kola, které se konalo v pátek 13. ledna, získal hlavní cenu Vladimír Vodička z Frenštátu pod Radhoštěm. Může se tak těšit na Utkání hvězd, které se koná v Popradu.
Vítěz druhého kola fanouškovské soutěže vyhraje kromě dresu a permanentní vstupenky také účast na Galavečeru Tipsport extraligy 3. května 2006, kde vítězi ankety Sympaťák Tipsport extraligy osobně předá cenu a společně s ním povečeří.
O tom, kdo postoupí do finále, mohli fanoušci hlasovat do 12. ledna. Některé nominace měly od počátku jasného favorita (např.: plzeňská, kladenská, karlovarská či liberecká). Zajímavý vývoj byl ve vsetínské nominaci, kde to dlouho vypadalo na vítězství Martina Altrichtera. Po jeho odchodu do litvínovského Chemopetrolu se nakonec do finále dostal vsetínský kapitán Roman Stantien. Nejdramatičtější průběh hlasování byl v nominaci klubu HC České Budějovice, ve které vyhrál Petr Sailer o pouhý 1 hlas před Romanem Turkem. Také ve znojemské nominaci do poslední chvíle nebylo jasné, kdo bude svůj klub ve finále reprezentovat. Nakonec do finále postupuje Marek Uram, který porazil Jiřího Trvaje o sedm hlasů.
Do ankety Sympaťák Tipsport extraligy můžete hlasovat na www.jsnh.hokej.cz. Zde také naleznete jména dalších výherců losovaných cen.
Anketa je součástí projektu Jde se na hokej, jehož další složkou je také charitativní sbírka. Princip sbírky je jednoduchý: za každého diváka, který navštíví extraligové utkání, uhradí partneři projektu - Budějovický Budvar, Česká pojišťovna, Český Telecom a Tipsport – 1 korunu ve prospěch charitativních projektů.