Klaus podepsal novelu zpřísňující výprodeje v obchodech

18.01.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

PRAHA 18. ledna (ČTK) - Prezident Václav Klaus podepsal novelu zákona o regulaci reklamy, která zpřísňuje podmínky pro výprodeje v obchodech. Sdělil to prezidentův mluvčí Petr Hájek. Novela řetězcům mimo jiné ukládá stanovit začátek a konec výprodejů. Při plošné reklamě by obchodníci měli mít dostatek zboží na skladě, anebo uvést množství zlevněného zboží v jednotlivých prodejnách.

Novelu sněmovna schválila loni v prosinci, kdy přehlasovala senát, který chtěl zpřísnění reklamy na výprodeje z novely vypustit. "Řetězce budou povinny informovat zákazníka při velkoplošných reklamách na slevu, kolik toho zboží mají na skladě, nebo jak dlouho bude toto zboží prodáváno," uvedl již dříve ministr průmyslu a obchodu Milan Urban.

Ministerstvo průmyslu a obchodu novelu zákona o regulaci reklamy vypracovalo i kvůli problémům s loňskými novoročními výprodeji v obchodních řetězcích, které některé zlevněné výrobky vůbec neměly na skladě.

Obchodníci ale tvrdí, že nová pravidla při výprodejích již dodržují i bez novely zákony. "Datum (začátku a konce výprodejů) uvádíme a u zboží, jehož množství je limitováno, také uvádíme počet kusů. Nevidím proto důvod, abychom měnili stávající praxi," řekla například mluvčí společnosti Carrefour Jana Havlíčková.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK