Pecina Hospodářským novinám řekl, že chce ve věci mýtného rozhodnout do 23. ledna. Podle Filipa Vrány z tiskového odboru antimonopolního úřadu nebyl v té době pravděpodobně seznámen s doplněním návrhu společností Autostrade. V dnešním vyjádření předseda vysvětlil, že s novými dokumenty musí být podle zákona seznámen také zadavatel, tedy ministerstvo dopravy. "Z tohoto důvodu úřad nemůže zkrátit lhůty pro vydání rozhodnutí tak, jak se dříve očekávalo," uvedl.
Antimonopolní úřad se začal tendrem na mýtné zabývat po námitkách dvou společností, které ministerstvo dopravy ze soutěže pro formální nedostatky vyřadilo.
Zařízení na mýtné chtěli v Česku postavit a provozovat čtyři zájemci. Sdružení Mytia, které tvoří Ascom Fela s Damovem a ABD Group, nabídlo, že systém vybuduje a bude ho deset let provozovat za 15 miliard korun. Společnost Autostrade určilo cenu na 17,5 miliardy a Kapsch na 22 miliardy korun. Nejvyšší cenu, 33,7 miliardy, navrhlo konsorcium A-Way a AŽD. Cena měla hrát při výběru vítěze 60procentní roli. Ministerstvo dopravy tři nabídky vyloučilo z formálních důvodů a zvítězil Kapsch.
Ministerstvo dopravy vyzvalo minulý týden ÚOHS, aby zrušil předběžné opatření, které ministru Milanu Šimonovskému zakazuje uzavřít smlouvu na výstavbu a provoz mýtného se společnosti Kapsch. To však předseda úřadu odmítl.
Firma Kapsch se zavázala, že pokud antimonopolní úřad rozhodne o tendru na mýtné do konce ledna v její prospěch, je schopna zaručit výstavbu a zprovoznění systému podle původních požadavků státu, tedy od ledna 2007.
V první fázi se má mýtné začít vybírat na 970 kilometrech dálnic a rychlostních komunikací od kamionů nad 12 tun. O rok později MD předpokládá rozšíření systému i na vybrané tahy 1. třídy. Celkem má být zpoplatněno přes 2000 km silnic a dálnic.