Čeští řidiči hazardují i v kritických zimních podmínkách

20.01.2006 | , Ředitelství silnic a dálnic
Tiskové zprávy


perex-img Zdroj: Finance.cz

Ředitelství silnic a dálnic ČR zaznamenalo doslova zarážející údaje o chování řidičů na dálnicích ve dnech, kdy extrémně sněžilo.

Nepřizpůsobení rychlosti klimatickým podmínkám a dokonce překračování jinak standardních rychlostních limitů nebo nedostatečné rozestupy mezi vozidly jsou bohužel běžné. Bezohledné chování řidičů přitom zapříčiňuje kolapsy provozu, problémy na cestách nás všech a zvyšuje náklady při údržbě, které ŘSD musí vynakládat.

Ředitelství silnic a dálnice ČR provedlo ve středu 4. ledna 2006 telematický průzkum na několika místech dálnice D1 a dálnice D2 u Brna a na rychlostní silnici R35 u Olomouce. Výsledky tohoto průzkumu byly v mnoha ohledech zarážející. „Tento den patřil k jedním z nejhorších z pohledu kvality počasí, viditelnosti a sjízdnosti. Nicméně ani takové hrozby nejsou pro řidiče překážkou v jejich dravém stylu jízdy. Výsledky měření jsou skutečně výmluvné,“ uvedl generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic ČR Petr Laušman.

Při tomto počasí mají řidiči za povinnost přizpůsobit svou jízdu nastalým podmínkám. „Přitom 38% osobních vozidel jelo na mokré a namrzající vozovce rychleji než 110 km/h,“ doplňuje Petr Laušman. Ještě horší je snad rozestup mezi vozidly pod dvě vteřiny (při rychlosti 130 km/h je to zhruba 70 m). Vzhledem k asi vteřinové prodlevě reakce člověka je takové vozidlo na suché vozovce neubrzditelné a dochází k řetězovým haváriím. Za sněžení překročilo tuto hranici 26% všech vozidel.

Kolapsy mnohatunových nákladních vozidel, které koncem loňského roku zablokovaly několikrát dálnici D1 na Vysočině byly způsobeny právě těmito faktory. „Odstranit tyto překážky během rekordních dvou tří hodin je to jediné, co s tím můžeme dělat. Zbytek je skutečně na řidičích samotných,“ doplňuje Laušman.

Autor článku

Tisková zpráva  

Články ze sekce: Tiskové zprávy