České televize dokážou k obrazovkám přilákat i polovinu národa

22.01.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

PRAHA 22. ledna (ČTK) - České televize dokážou k obrazovkám k jednomu jedinému pořadu přilákat i více než polovinu Čechů. Nestává se to často, 50 procent a více dospělých obyvatel ČR sledovalo jediný pořad podle dostupných údajů devětkrát od roku 1997, kdy se začala měřit sledovanost za pomoci peoplemetrů. Osm jich odvysílala Nova a jeden Česká televize, vyplývá z údajů, které poskytly ČT, Nova a Prima.

První přenos obrazu za pomoci televizního signálu, ovšem jen z místnosti do místnosti, který 27. ledna 1926 uskutečnil skotský vynálezce John Logie Baird, sledovalo před 80 lety jen pár lidí z královského institutu v Londýně a zpravodaj deníku Times. Netrvalo dlouho a z televize, která například v Británii začala pravidelně vysílat o šest let později a v Československu v roce 1953, se stala masová zábava.

Z tabulek 20 nejsledovanějších pořadů v jednotlivých televizích vyplývá, že od roku 1997 se k rekordním hodnotám diváckého zájmu blížily pořady zábavné, zpravodajské a také hokej, který v posledních deseti letech získal řadu cenných trofejí.

Vůbec nejvíce diváků si našel pořad Miss desetiletí na Nově 12. října 1997. Vidělo jej 4,693 milionu dospělých, což představuje 54,2 procenta dospělé populace; u obrazovek v tu chvíli sedělo 79,7 procenta všech diváků.

Polovinu a více dospělých přilákaly z pořadů Novy i dvoje Televizní noviny (ve dnech 1. ledna 2001 a 30. listopadu 1997), zábavná show k pátému výročí Novy s názvem Pět let s vámi, dvoje Novoty, prodloužení finále hokejového mistrovství světa v roce 1999 mezi ČR a Finskem a pořad Co v Silvestru 1998 nebylo. Na ČT se největší divácké přízni těšil hokej a olympiáda; přímý přenos přivítání olympijských hokejových vítězů 23. února 1998 večer si nenechalo ujít 4,661 milionu dospělých, tedy 54,4 procenta dospělé populace; přenos zhlédlo 79,1 procenta diváků, kteří byli v tu dobu u obrazovek.

Prima se svého historického rekordu dočkala loni na konci roku. Finále reality show VyVolení vidělo 11. prosince 2,21 milionu dospělých, tedy 25,9 procenta dospělé populace.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK