Euro: Vítězem tendru na mýtné je Kapsch, ÚOHS nevyhoví stížnostem

23.01.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

PRAHA 23. ledna (ČTK) - Antimonopolní úřad nevyhoví podnětům vyřazených účastníků tendru na výstavbu a provoz systému elektronického mýtného v Česku. Internetovému serveru Euro OnLine to sdělil důvěryhodný zdroj dobře obeznámený se situací. V prvostupňovém rozhodnutí úřad údajně podněty odmítne jako neodůvodněné, a vítězem tendru tedy zůstane rakouský Kapsch. Výsledek šetření se firmy od úřadu dozvědí ještě tento týden. Podle antimonopolního úřadu jsou ale informace, které se dosud v souvislosti s rozhodnutím objevily, kampaní zúčastněných firem. Úřad zatím nerozhodl.

Hospodářské noviny minulý týden informovaly také z nejmenovaného zdroje o tom, že ÚOHS se chystá tendr zrušit. Podle informací z tiskového odboru ÚOHS však řízení dosud neskončilo. Předseda antimonopolního úřadu Martin Pecina ČTK řekl, že s výsledkem jednání není zatím sám seznámen. "O definitivním rozhodnutí budeme včas informovat," řekl Pecina.

Podle Eura už ale úřad odmítl i nejdůležitější námitku podanou jedním z vyřazených uchazečů, společností Autostrade. Italská firma argumentovala tím, že stát požadoval další kvalifikační kritéria nad rámec zákona o veřejných zakázkách. Mezi taková dodatečná kritéria patří podle Autostrade požadované certifikáty o bezpečnosti práce a vlivu na životní prostředí. Ty Autostrade nedodala. "Po rozsáhlé diskusi jsme dospěli k tomu, že takové certifikáty stát v zadávací dokumentaci požadovat mohl," uvedl zdroj serveru.

Podle Eura někteří zaměstnanci antimonopolního úřadu jeli studovat i podmínky tendru na elektronické mýtné, který se připravuje na Slovensku. I tamní zadávací dokumentace bude požadavek certifikátů obsahovat.

Zařízení na mýtné chtěli v Česku postavit a provozovat čtyři zájemci. Sdružení Mytia, které tvoří Ascom Fela s Damovem a ABD Group, nabídlo, že systém vybuduje a bude ho deset let provozovat za 15 miliard korun. Společnost Autostrade určilo cenu na 17,5 miliardy a Kapsch na 22 miliardy korun. Nejvyšší cenu, 33,7 miliardy, navrhlo konsorcium A-Way a AŽD. Cena měla hrát při výběru vítěze 60procentní roli. Ministerstvo dopravy tři nabídky vyloučilo z formálních důvodů a zvítězil Kapsch.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK