Hospodářské noviny minulý týden informovaly také z nejmenovaného zdroje o tom, že ÚOHS se chystá tendr zrušit. Podle informací z tiskového odboru ÚOHS však řízení dosud neskončilo. Předseda antimonopolního úřadu Martin Pecina ČTK řekl, že s výsledkem jednání není zatím sám seznámen. "O definitivním rozhodnutí budeme včas informovat," řekl Pecina.
Podle Eura už ale úřad odmítl i nejdůležitější námitku podanou jedním z vyřazených uchazečů, společností Autostrade. Italská firma argumentovala tím, že stát požadoval další kvalifikační kritéria nad rámec zákona o veřejných zakázkách. Mezi taková dodatečná kritéria patří podle Autostrade požadované certifikáty o bezpečnosti práce a vlivu na životní prostředí. Ty Autostrade nedodala. "Po rozsáhlé diskusi jsme dospěli k tomu, že takové certifikáty stát v zadávací dokumentaci požadovat mohl," uvedl zdroj serveru.
Podle Eura někteří zaměstnanci antimonopolního úřadu jeli studovat i podmínky tendru na elektronické mýtné, který se připravuje na Slovensku. I tamní zadávací dokumentace bude požadavek certifikátů obsahovat.
Zařízení na mýtné chtěli v Česku postavit a provozovat čtyři zájemci. Sdružení Mytia, které tvoří Ascom Fela s Damovem a ABD Group, nabídlo, že systém vybuduje a bude ho deset let provozovat za 15 miliard korun. Společnost Autostrade určilo cenu na 17,5 miliardy a Kapsch na 22 miliardy korun. Nejvyšší cenu, 33,7 miliardy, navrhlo konsorcium A-Way a AŽD. Cena měla hrát při výběru vítěze 60procentní roli. Ministerstvo dopravy tři nabídky vyloučilo z formálních důvodů a zvítězil Kapsch.