Růstu banka dosáhla především díky širokému portfoliu produktů přizpůsobených na míru potřebám klientů. Pozitivnímu vývoji samozřejmě napomohly také nízké úrokové sazby a dostatečná nabídka nemovitostí na trhu.
„V roce 2005 se potvrdilo, že v naší produktové politice jdeme správným směrem. Jako specialista na hypotéky máme nejširší nabídku na trhu a právě o nové produkty, které nabízíme, se lidé zajímají stále víc,“ říká k tomu Jan Sadil, generální ředitel Hypoteční banky.
„Úspěchu napomohlo i zavedení nové značky Hypoteční banka namísto dřívější ČMHB a úspěšné reklamní kampaně. Podstatná je také stále těsnější spolupráce s ČSOB, pro kterou připravujeme hypoteční produkty, evidované v našich knihách. Vedle ČSOB jsme začali v roce 2005 nabízet hypotéky i ve spolupráci se Citibank a rozvíjíme společné produkty s řadou developerských společností,“ zdůraznil Jan Sadil.
Průměrná výše jedné poskytnuté hypotéky vloni stoupla o 199 000 korun (19 procent) na 1 251 000 korun. „Vysvětlujeme si to především vyšší poptávkou po hypotékách nad 70 procent hodnoty nemovitosti a celkovou zlepšující se finanční situací obyvatel. Klienti si pořizují stále více nově postavené byty a domy, které jsou také dražší,“ komentuje Jan Sadil.
„Očekáváme, že objem hypoték pro občany letos opět poroste. Tempo růstu se nebude příliš lišit od roku 2005, ale bude pravděpodobně pomalejší. Inflační prognózy jsou v tuto chvíli příznivé a proto nečekáme ani zásadnější růst úrokových sazeb. Trh nemovitostí roste a pokud se skutečně od roku 2008 zvýší DPH na stavební práce spojené s bydlením, zájem o pořízení bydlení a tím o hypotéky může v nejbližších měsících ještě výrazně stoupnout,“ uzavírá J. Sadil.