Podle tisku se bude základní cena této čtvrté modelové řady pohybovat odhadem od 350.000 do 500.000 korun. Přesné ceny ovšem firma zveřejní až na premiéře modelu v Ženevě 28. února.
Roomster byl poprvé představen v roce 2003 jako designová studie na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Příznivý ohlas motoristických novinářů a mnoho dotazů potenciálních zákazníků vedly k rozhodnutí firmy vyvinout sériovou podobu vozu.
Nový rodinný vůz je prvním víceúčelovým vozem firmy. Výrazně je v něm oddělen prostor pro řidiče od místa pro cestující, kteří díky tomu získají větší pohodlí. Je také prvním zcela novým modelem firmy po pěti letech. Firma podle tisku předpokládá, že by již letos mohla prodat 15.000 kusů modelu.
Roomster firma nabídne s třemi benzinovými a třemi naftovými motory s mechanickou i automatickou převodovkou. Nový model je značně variabilní a nabízí více než 20 možností uspořádání kufru a zadních sedadel. Lze také upravovat prostor pro náklad a díky tomu se může zvětšovat ze základních 460 až na 1780 litrů.
Na evropském trhu míří roomster do segmentu kompaktních MPV, tedy rodinných víceúčelových vozů. Zájem o ně roste, zatímco před pěti lety se jich v Evropě prodalo 1,1 milionu, loni to byl už téměř dvojnásobek.
Roomster je jakýmsi křížencem malého auta a dodávky a tomu odpovídá i originální tvar karoserie. Vůz je dlouhý 4,2 metru, široký 1,68 metru a vysoký 1,6 metru. Nejdříve přijde na český trh koncem června. Mezi jeho konkurenty na trhu by mohly patřit například modely Opel Meriva či Ford Fusion, ale i lehká užitková vozidla Peugeot Partner či Citroën Berlingo. Na rozdíl od nich je ale roomster nižší a více přizpůsoben pohodlí osob.
Kvůli roomsteru firma výrazně investovala do rozšíření závodu v Kvasinách a přijala tam více než 2500 zaměstnanců.
V dalších letech chystá automobilka novou fabii, následovníka superbu a zřejmě i malý terénní vůz Yeti.