Kvalifikované posouzení nabídek nemůže odborníkům trvat déle než jeden měsíc. Sdružení Mytia opakovaně potvrdilo, že je schopno nabízený systém dodat v původně garantovaných termínech při nejnižší nabídkové ceně 15 miliard korun. Mytia zaručuje, že systém uvede do provozu k 1. lednu 2007 na 970 km dálnic a více než 1000 km silnic I. třídy. Jedinou podmínkou je, že konečný verdikt ve výběrovém řízení bude vynesen do 15. března 2006.
„Stojíme za svou původní absolutně nejlevnější nabídkou stoprocentně vyhovující technickým požadavkům zadání v plném rozsahu,“ uvedl Sepp Leimgruber, generální ředitel společnosti Damovo ČR a představitel sdružení Mytia. Jeho sdružení totiž jako jediný z uchazečů nabídlo zavedení systému na všech více než 2000 km dálnic a silnic již k 1. lednu 2007. Systém je navíc plně připraven pro snadný přechod na satelitní technologii při zachování 80 % původní dodávky. „A to nemluvím o tom, že cena za náš systém je o 7 miliard nižší, než cena uchazeče, kterého si vybralo ministerstvo po té, co jej administrativně zbavilo konkurence,“ dodal Leimgruber.
Sdružení Mytia je jedním ze tří účastníků výběrového řízení, které zadavatel vyloučil z formálních důvodů, aniž by vůbec věcně posoudil jejich nabídku. Po neúspěšném uplatnění námitek proti diskriminačnímu rozhodnutí Ministerstva dopravy ČR se konsorcium Mytia obrátilo s podnětem na ÚOHS. Jeho verdikt by měl být znám do konce ledna.