"Stále se na tom (rozhodnutí) pracuje, novináře asi svoláme až (v pátek) odpoledne," řekl Chalupa.
Antimonopolní úřad se tendrem zabývá na popud sdružení Mytia a společnosti Autostrade, které ministerstvo dopravy ze soutěže vyřadilo pro formální nedostatky. Mýtné by podle jeho rozhodnutí měla postavit a provozovat rakouská firma Kapsch, která nabídla druhou nejvyšší cenu 22 miliard korun. Autostrade přišlo s cenou 17,5 miliardy Kč a sdružení Mytia, tedy Ascom Fela s Damovem a ABD Group, nabídlo vybudování systému za 15 miliard korun. Vůbec nejvyšší cenu 33,7 miliardy Kč navrhlo konsorcium A-Way a AŽD.
Vyřazené společnosti, které podaly k ÚOHS proti rozhodnutí ministerstva dopravy rozklad, již dříve oznámily, že se odvolají v případě, že úřad tendr posvětí. Ve druhém stupni by rozhodoval předseda úřadu Martin Pecina. Pokud antimonopolní úřad soutěž zruší, rozklad by k němu zřejmě naopak podal vítězný Kapsch.
Mýtné by se mělo v Česku platit podle původních plánů od ledna 2007, a to na českých dálnicích, rychlostních komunikacích a silnicích první třídy. Zhruba na 2100 kilometrech budou platit nákladní vozidla s hmotností nad 12 tun. Mýtné by mohlo podle ministra dopravy Milana Šimonovského přinést do státní pokladny ročně až deset miliard korun.
Na dálnicích a rychlostních komunikacích by měla vozidla s hmotností nad 12 tun podle Šimonovského platit 4,05 koruny na kilometr, na silnicích první třídy to bude 1,90 koruny. Nyní stát kamionům prodá dálniční známky za téměř miliardu korun ročně. Osobní vozy mají mýtné začít platit nejdříve v roce 2012.