Známost značky kvalitních potravin Klasa dle průzkumu roste

27.01.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

PRAHA 27. ledna (ČTK) - Povědomí českých hospodyněk o značce Klasa pro kvalitní tuzemské potraviny podle průzkumu výrazně vzrostlo, čemuž pomohla propagační kampaň zahájená v půli loňského roku. Novinářům to řekli zástupci Státního zemědělského intervenčního fondu, který Klasu spravuje. Zatímco před začátkem kampaně znalo značku spontánně zhruba šest procent dotázaných žen ve věku 20 až 55 let, v současnosti je to 36 procent.

S nápovědou si ji nyní vybaví 68 procent respondentů proti původním 17 procentům. Klase jako známce kvality věří 84 procent hospodyněk, 60 procent jich potvrdilo, že při nákupech budou dávat přednost zboží s touto známkou. Kampaň zahrnuje například reklamu v televizi, propagaci v tisku, na billboardech i jiných venkovních inzertních plochách.

Klasu, která je jádrem programu na podporu domácích potravin, mohli ke konci roku spotřebitelé nalézt na 852 výrobcích od 143 firem. Udělována je od roku 2003. Produkt známku získává na tři roky, pokud splní stanovené požadavky. Jde například o stoprocentní podíl národní práce. Mezi další patří splnění stanovené spotřeby tuzemských surovin. Vysoké nároky se kladou i na kvalitu a bezpečnost potravin. Žadatel musí být držitelem certifikátu ISO nebo certifikátu systému kritických bodů.

Program podpory domácích potravin má na starosti marketingový odbor SZIF. Loni šlo na propagaci zhruba 180 milionů korun, letos je vyčleněno asi 238 milionů korun, řekl novinářům ředitel fondu Jan Höck. Vedle samotné Klasy zahrnuje například prezentace na výstavách a zahraničních veletrzích, akce v řetězcích a další aktivity.

České potravinářské výrobky nabízejí také specializované prodejny na letišti v Ruzyni. První byla otevřena loni v únoru v tranzitním prostoru terminálu Sever 1 a druhá letos v lednu v tranzitním prostoru nového terminálu Sever 2. Část sortimentu přitom tvoří produkty s Klasou. Zájem je veliký, řekl novinářům Jiří Šindler, generální ředitel Fast Food Servis, která tyto prodejny provozuje. Cestující podle něj rádi sáhnou po potravinářských specialitách jako pozornosti či dárku z cesty.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK