"Je poměrně vyšší zájem. Olympiáda je za dveřmi a do toho poměrně silně inzerovaný sportovní kanál České televize. V posledních dvou týdnech před ZOH bude zájem gradovat zájem o set- top boxy," řekl ČTK manažer obchodního řetězce Electroworld Jiří Řízek.
Provozovatel specializovaného internetového obchodu DVBTshop Radek Donát řekl, že očekává před hrami v Turíně v souvislosti s ČT4 Sport vyšší zájem. "Oproti loňsku je nárůst asi desetinásobný, oproti závěru roku 2005 asi trojnásobný," uvedl Donát k současnému tempu prodeje set-top boxů.
Kolik je v současné době mezi lidmi set-top boxů, není snadné zjistit. Podle odhadu společnosti Czech Digital Group, která provozuje jednu ze dvou fungujících digitálních sítí, je nyní zhruba 100.000 majitelů zařízení umožňujících příjem digitálního signálu.
"Jak jsem mluvil s prodejci, dříve prodávali deset až 15 set- top boxů denně, nyní je to tak 30. Přesnější počet ale zatím nedokáži určit," řekl ČTK předseda představenstva Czech Digital Group Leoš Pohl. Dodal, že hlavní obchody se stále uskutečňují v Praze, ale zájem stoupá i v Brně, kde digitální vysílání začalo loni před Vánocemi.
Česká televize spustí program zaměřený na sport 10. února v den zahájení 20. zimních olympijských her v Turíně. Televize dala přednost sportovnímu kanálu před jiným chystaným, neboť tak chce více obyvatelstvo motivovat k nákupu set-top boxů. Letošní rok je navíc plný sportovních událostí, kromě olympiády se koná fotbalové a hokejové mistrovství světa, všechny tři akce se navíc uskuteční v Evropě ve stejném časovém pásmu, jaké je v ČR.
Podle průzkumu, který vypracovala společnost SC&C, je necelých pět procent oslovených lidí připraveno zakoupit si set- top box ve chvíli, kdy bude digitální vysílání v provozu. Necelých 12 procent lidí jej zakoupí, pokud jim bude vyhovovat programová nabídka, čtvrtina vyčká, až bude více zkušeností. Dalších 16,7 procenta se o digitální vysílání začne zajímat až v době vypínání analogového vypínání.
Přes deset procent lidí odpovědělo, že o digitální vysílání nemají zájem. Nejvíce respondentů, přes 30 procent, uvedlo, že na digitální vysílání nemá žádný názor.