Průzkumu se z největší části zúčastnili klienti ČSOB (18.169), další se k odpovědím přihlásili přes server iDnes.cz. Z těch bylo 1699 také klienty ČSOB, dalších 4377 využívalo služeb jiného peněžního ústavu. Do průzkumu se zapojilo i 21 členů parlamentu.
Tomek dnes novinářům řekl, že z výsledků průzkumu vyplývá jistá kritičnost vůči poplatkům. "Hned také kolem 90 procent jsou odpovědí, že banky se budou snažit na klientech maximálně vydělat," uvedl. Přes 66 procent zákazníků ČSOB míní, že poplatky v bankách neodpovídají poskytnutým službám, u respondentů iDnes.cz je podíl lidí ještě vyšší, zhruba 85 procent.
Na druhou stranu 70 až 80 procent lidí si nedokáže představit, že by neměli účet v bance. Zhruba 50 až 60 procent lidí míní, že platit hotově je staromódní záležitost, mezi 30 a 50 procenty soudí, že banky jsou ve vlastním zájmu solidní, racionálně hospodařící instituce.
K hlavním důvodům pro výběr banky patří podle dotázaných dostupnost pobočky, solidnost a jistota, že nezkrachuje, a také uživatelský komfort, tedy pohodlná obsluha účtu. Svou roli hraje také velikost banky, chování personálu, zkušenosti a doporučení přátel nebo rodinná či osobní tradice. Výši poplatků zařadili klienti ČSOB na deváté místo, respondenti z iDnes.cz, kteří jsou zákazníky ČSOB, na páté, ti ostatní prostřednictvím serveru pak na šesté místo.
Na téma výše poplatků se v poslední době zvedla silná diskuze. Poplatková politika českých bank se po kritice médií a tlaku ze strany ministerstva financí na změny v bankovním sektoru pozvolna mění. Ze sazebníku většiny bankovních domů již vymizel zřejmě nejkritizovanější poplatek za zrušení účtu, který byl ještě do poloviny loňského roku standardem.
Sdružení obrany spotřebitelů ale dnes například oznámilo, že na konci ledna podalo mimo jiné dvě žaloby na ČSOB za údajně neoprávněné poplatky za vedení účtu.