Růst obratu o 22 procent na přibližně 1,04 miliardy korun hlásí za loňský rok například společnost Mall.cz, která je největším internetovým prodejcem v ČR. "Lidé již (na internetu) nenakupují pouze elektro, ale i sportovní vybavení, hračky a vybavení pro zahradu," uvedl předseda představenstva společnosti Mall.cz Ondřej Fryc.
Skupina internetových obchodů KASA.cz, která také patří mezi největší internetové obchodníky v zemi, loni zdvojnásobila obrat na 470 milionů korun. Letos vedení internetových obchodů KASA.cz plánuje růst obratu na více než 750 milionů korun.
Zatímco obrat společnosti Mall.cz loni vzrostl o 22 procent, počet zákazníků se zvýšil o 76 procent na 142.000. Podle Fryce to svědčí o tom, že Češi již na internetu nakupují i levnější zboží. Průměrná výše objednávky v internetových obchodech Mall.cz loni činila 7300 korun.
"Pro nákup na internetu již není hlavním důvodem cenové zvýhodnění, ale pohodlí a jednoduchost. Zákazníci tak začali nakupovat i menší zboží, na němž ušetří sice jen několik stovek korun, avšak výhodou je pohodlný nákup a ušetřený čas," poznamenal Fryc.
V Česku se podle údajů společnosti GfK Praha realizuje přes internet například již osm až deset procent nákupů elektroniky, za kterou Češi ročně utratí zhruba 30 miliard korun. Nejvíce se takto prodávají digitální fotoaparáty a velké zboží, jako jsou ledničky a pračky.
Ondřej Fridrich ze společnosti InternetShops rostoucí oblibu internetových nákupů přisoudil tomu, že Češi se již přesvědčili o bezpečnosti této formy nakupování. "Přicházejí také na výhody, které jim nakupování na internetu přináší," podotkl Fridrich. Výhodou nákupu přes internet jsou většinou nižší ceny a pohodlné zařízení všeho od stolu.