Rozklad plánuje podat podle svého dřívějšího vyjádření také společnost Autostrade. Obě firmy si stěžovaly na to, že byly ze soutěže, kterou vyhrála rakouská společnost Kapsch, před otevřením obálek s nabídkami vyřazeny z nezákonných důvodů. Pro formální nedostatky ministerstvo dopravy vyřadilo ze soutěže také konsorcium A-Way a AŽD.
Podle Donatha prý Mytia již uspokojivě vysvětlila sedm z devíti námitek, kvůli nimž bylo sdružení ministerstvem dopravy z výběrového řízení vyloučeno. "K úspěchu v řízení před ÚOHS tak chybí Mytii obhájit už jen dvě námitky ministerstva," dodal.
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže však předminulý týden uvedl, že při postupu ministerstva v tendru nenašel chyby a jeho požadavky v rámci soutěže byly oprávněné. Mytia neměla splňovat technické podmínky, společnost Autostrade doložit doklady, které mělo ministerstvo právo vyžadovat.
Podle Mytie však ministerstvo vůči sdružení postupovalo diskriminačně. Podle ředitele Autostrade Group Piera Bergaminiho průběh tendru nasvědčoval tomu, že byl šit na míru společnosti Kapsch.
V platnosti nadále zůstává předběžné opatření ÚOHS, které ministerstvu znemožňuje uzavřít s vítěznou firmou Kapsch smlouvu.
Sdružení Mytia, které tvoří Ascom Fela s Damovem a ABD Group, nabídlo, že systém, podobný tomu, který od roku 2001 funguje ve Švýcarsku, vybuduje a bude ho deset let provozovat za 15 miliard korun. Společnost Autostrade určilo cenu na 17,5 miliardy a Kapsch na 22 miliardy korun. Nejvyšší cenu, 33,7 miliardy, navrhlo konsorcium A-Way a AŽD.
Mýtné by se v ČR mělo začít vybírat 1. ledna 2007 minimálně na 970 km dálnic. Platit by měly kamiony nad 12 tun. Kapsch nabídl, že je schopen vybudovat systém od roku 2007 hned na 2100 km dálnic a silnic 1. třídy.