Společnost Home Credit, jeden z lídrů trhu spotřebitelského financování v České republice, v roce 2005 profinancovala nákupy klientů v celkové výši přesahující 6,7 miliardy korun, což v meziročním srovnání představuje nárůst o více než 8 %.
Společnost Home Credit oproti roku 2004 navýšila objem nově poskytnutých úvěrů o 8 %, tedy z 6,2 miliardy korun na loňských 6,7 miliardy korun. Spotřebitelské i revolvingové úvěry, jejichž nositelem je stříbrná karta Home Credit, měly v uplynulém roce stejnou dynamiku růstu. Nákupní úvěrovou kartu, která svým držitelům umožňuje opakovaně nakupovat na splátky, aktivovalo od spuštění tohoto produktu do 31. prosince 2005 již 490 tisíc klientů, což představuje meziroční nárůst aktivovaných karet o 19,5 %. „To je dobrý předpoklad pro práci s vlastním klientským kmenem pro příští období,“ říká Ing. Miloš Stibor, předseda představenstva a generální ředitel Home Credit a.s.
Obdobný zájem o nákupy na splátky s Home Creditem byl během celého roku 2005 zaznamenán také u klasických jednorázových spotřebitelských úvěrů. V obchodní síti smluvních partnerů Home Credit byly v uplynulém roce financovány nákupy zboží za 3,1 miliardy korun, což je o 8 % více než v roce 2004.
„Naší snahou byla především práce se stávajícími klienty, což se nám úspěšně daří. Těší nás, že se k nám naši klienti opakovaně vracejí. Na počátku prvního pololetí, konkrétně 13. ledna 2005, jsme obsloužili miliontého zákazníka. Dalším důležitým mezníkem pro naši společnost je již téměř půl milionu klientů, kteří aktivně využívají stříbrnou kartu Home Credit,“ dodává Ing. Miloš Stibor.
Za jediný prosincový den úvěry v objemu 42 milionů korun
Stejně jako v předchozích letech se na splátky nejvíce nakupovalo v posledním měsíci roku. Nejúspěšnějším dnem bylo pondělí 5. prosince. Za tento jediný den Home Credit financoval nákupy klientů ve výši téměř 42 milionů korun. Tímto datem také odstartoval rekordní týden, který vyvrcholil stříbrnou nedělí. V tomto období klienti Home Creditu pořídili vánoční dárky na splátky za 202 milionů korun.
Před Vánocemi byl již tradičně největší zájem o černou a bílou elektroniku, které společně tvořily 44% podíl
na komoditách pořizovaných na splátky. Na dalších příčkách žebříčku nejžádanějšího zboží v posledním čtvrtletí se umístil nábytek, mobilní telefony, domácí potřeby, výpočetní technika, foto a kino, zabezpečovací systémy, zahradní technika, sportovní potřeby, kotle, topení a kuchyně.
Největší nárůst splátkového financování se oproti roku 2004 projevil u výpočetní techniky. V porovnání s předvánočním obdobím v roce 2004 se zájem o spotřebitelské úvěry na nákup výpočetní techniky téměř zdvojnásobil. Z méně častých komodit oproti roku 2004 stoupla poptávka například po šicích strojích, hudebních nástrojích nebo osvětlení.
Home Credit ze skupiny PPF obhájil úroveň ratingu odrážející schopnost plnit své závazky řádně a včas
Ratingový výbor CRA RATING AGENCY (CRA), a.s. potvrdil 2. prosince 2005 společnosti Home Credit a. s., ratingovou známku na úrovni Ba+ / czA / czP-2, tedy na stejné úrovni jakou obdržel předchůdce společnosti Home Credit a.s. – společnost Home Credit Finance a.s. – v srpnu 2004. Rating czP-2 vyjadřuje dle stupnice CRA poměrně silnou schopnost plnit krátkodobé závazky řádně a včas, hodnocením czA označuje CRA kvalitní subjekty s nadprůměrnou schopností splácet své závazky.