Analytici takový pokles zisku neočekávali. Zatímco se profit Coca-Coly na akcii snížil z 50 na 36 centů, ekonomové očekávali 44 centů. Tržby ale podnik zvýšil o sedm procent na 5,55 miliardy dolarů.
Projevil se tak nárůst prodaných objemů o čtyři procenta spolu s vyššími cenami a příznivým složením nápojové nabídky. Vyšší prodané objemy Coca-Cola zaznamenala zejména na mladých trzích včetně Číny, Ruska, Brazílie a Turecka.
Coca-Cola loni uvedla na trh řadu nových nápojů a toto tempo hodlá udržet i v letošním roce. Podnik se zároveň snaží obnovit růst prodeje tradičních nápojů ze své nabídky od konce 90. let, kdy se spotřebitelé začali více zajímat o stáčenou vodu a další zdravější nápoje.
Coca-Cola představila inovace včetně nového marketingového sloganu loni v prosinci. Generální ředitel společnosti Neville Isdell tehdy uvedl, že podnik díky tomu očekává vyšší prodané objemy i růst zisku, napsala agentura Reuters.