"Tendence ke striktnímu odmítání reklam na cigarety je zřejmě především mezi ženami a požadavků na úplný zákaz této reklamy přibývá s věkem," řekla novinářům Jitka Vysekalová z České marketingové společnosti. Třetina lidí by tuto reklamu povolila za předpokladu, že budou dodržena určitá omezení. Pětina lidí je k ní tolerantní.
K reklamě na víno a pivo jsou lidé tolerantnější než k reklamě na tvrdý alkohol. Pro úplný zákaz reklamy na víno a pivo se vyslovila desetina občanů. K reklamě na všechny typy alkoholických nápojů jsou muži a mladší lidé tolerantnější než lidé starší a ženy.
Nejvíce tolerantní jsou Češi k reklamě na doplňky stravy. Více než polovina lidí se domnívá, že tento druh výrobku může každý propagovat, jak chce a kde chce. S určitým omezením by takovou reklamu povolila necelá třetina lidí. Benevolentní jsou lidé i k reklamě na volně prodejné léky. Bez jakýchkoli omezení by tuto reklamu povolila téměř polovina občanů. V roce 2004 to byla zhruba čtvrtina lidí.
K reklamě s erotickými motivy jsou Češi dlouhodobě shovívaví. Bez jakýchkoli výhrad se tato reklama líbí sice jen 15 procentům populace, další třetině se však líbí, pokud se erotické motivy hodí k propagovanému výrobku. Pobouřeno se cítí osm procent lidí.
Výzkum postoje české veřejnosti k reklamě se uskutečnil od 2. do 7. prosince 2005. Zúčastnilo se ho 1038 občanů České republiky starších 15 let.