Ministr dopravy a senátor KDU-ČSL Milan Šimonovský již při jednání v horní komoře koncem ledna upozornil, že sporná pasáž přestane platit po přijetí stavebního zákona. Poslanecká úprava "zakládá speciální postup a není úplně v souladu s představami, jak by se tato věcná břemena měla řešit," podotkla tehdy senátorka Soňa Paukrtová.
Samotná novela počítá s tím, že mýtné na českých dálnicích, rychlostních komunikacích a silnicích první třídy - dohromady zhruba na 2100 kilometrech - budou platit nákladní vozidla s hmotností nad 12 tun. Vláda chce zavedením mýtného zmírnit nadměrné zatížení dálnic, které trpí zejména mezinárodní kamionovou dopravou. Zavedení mýtného by mohlo podle Šimonovského přinést do státní pokladny ročně až deset miliard korun.
Předlohu má nyní podepsat prezident republiky.