Například na Slovensku jsou průměrné ceny bílé techniky na úrovni 94 procent průměrných cen v Česku, nižší ceny mají i v Polsku a Maďarsku. Téměř u všech produktových kategorií jsou výrobky v ČR dražší než v okolních státech, uvedl Stránský. "To je jeden z důvodů, proč v ČR trh velké bílé techniky klesá," vysvětlil. "Jsou tam některé vhodné kategorie, jako mrazáky či sušičky, kde jsme zaznamenali nárůsty, nicméně celý ten trh je v depresi," dodal.
Podíl bílého zboží na prodeji technologického spotřebního zboží byl přitom loni podle údajů GfK největší a přesáhl třetinu.
Z dalších kategorií podle GfK vykazuje růst zejména trh foto a telekomunikací, především v případě mobilních telefonů. Trh s foto si polepšil o deset procent, telekomunikace pak o 13 procent.
Zajímavý je podle Stránského vývoj u cen spotřební elektroniky. Zatímco dříve nastal padesátiprocentní pokles ceny u starších technologií v průměru za čtyři roky, nyní se tempo zrychlilo. "Vlivem digitálních nových technologií došlo ke zrychlení a cena se v současné době propadává o 50 procent během jednoho roku," poznamenal Stránský.