Ceny většiny notebooků podle marketingového ředitele Lenova Jana Solaře během loňského roku poklesy přibližně o 20 procent, a to i při zlepšení jejich parametrů. "Segment notebooků i nadále zaznamenává relativní zlevnění vůči stolním počítačům. Pokud srovnáme cenu notebooku s cenou PC s LCD monitorem, tak velká část zákazníků dává přednost právě notebooku, který navíc poskytuje výhodu mobility," uvedl.
Ve snižování ceny se podle Oupického odráží zájem lidí spíše o levnější desktopy a notebooky, což mění podíl levnějších a dražších modelů. Na snižování ceny má vliv má také posilování koruny.
Letos by měli prodej PC táhnout především soukromí spotřebitelé a segment živnostníků a malých firem. Zajímavý bude podle marketingového manažera HP Petra Trešla také zvýšený prodej PDA zařízení, které lze využívat i pro GPS navigaci ve spojení s mapovými podklady. "V tomto roce předpokládáme i nástup technologických trendů, jakými jsou multimediální počítače určené pro provoz systému Windows Media Center," doplnil marketingový ředitel Levi International Leoš Kalandra.
Podle posledních údajů IDC ztratili lokální výrobci a dodavatelé přes 30 procent trhu ve prospěch značkových firem. Tři firmy s nejsilnější pozicí tak pokryjí téměř 50 procent trhu osobních počítačů. Mezi největší hráče patří Acer, Hewlett- Packard a Dell. Ke konci roku ukončila činnost tuzemská skupina AAC, což podle Oupického rovněž změní rozložení sil na poli výrobců PC.