Autostrade podala rozklad proti vyloučení z tendru na mýtné

10.02.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

PRAHA 10. února (ČTK) - Společnost Autostrade podala předsedovi Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže rozklad proti prvoinstančnímu rozhodnutí, kterým potvrdil výsledky tendru na dodavatele systému pro elektronický výběr mýtného. Rozhodnutí úřadu je nekvalitní, odbyté a v konečném důsledku posiluje protiprávní jednání ministerstva dopravy, řekl na tiskové konferenci ředitel Autostrade Group Piero Bergamini. Ve středu rozklad podalo další vyřazené sdružení Mytia.

Ministerstvo dopravy vyloučilo celkem tři ze čtyř došlých nabídek pro formální nedostatky. Vítězem soutěže se tak stal Kapsch. Mytia i Autostrade se proti vyloučení odvolaly k antimonopolnímu úřadu. Ten ale 27. ledna rozhodl, že ministerstvo postupovalo správně. O rozkladu obou firem bude rozhodovat předseda úřadu. Má na to 30 dní. Do té doby nemůže MD uzavřít s vítěznou firmou smlouvu.

Úřad se podle Autostrade s většinou jejích námitek nevypořádal, některé dokonce vůbec neřešil. Výhrady Autostrade v rozkladu směřují jednak k vyloučení její nabídky, které bylo podle firmy protiprávní, ale i k samotnénu procesu posuzování. Ten byl prý zase v rozporu se zákonem, a výsledek tendru je tak neplatný.

Autostrade požaduje zrušit rozhodnutí MD o svém vyloučení ze soutěže i o přidělení zakázky firmě Kapsch. Předseda úřadu by měl podle Autostrade ministerstvu také uložit, aby znovu nabídky posoudila nová hodnotící komise. Z notářského zápisu z jednání komise totiž podle Antonia Tschoppa z Autostrade vyplývá, že její rozhodnutí byla "prefabrikována" poradním sborem expertů.

V případě, že rozhodnutí předsedy úřadu o rozkladu padne ve prospěch Autostrade v krátké době, a nová komise vybere firmu jako vítěze, je prý Autostrade schopna systém spustit od ledna 2007. Smlouva s MD by ale musela být podepsána do konce února, poznamenal Bergamini.

Vítězná firma Kapsch je na rozdíl od Autostrade i Mytie přesvědčena, že ministerstvo dopravy i ÚOHS správně posoudily vady v nabídkách. Podání rozkladu ze strany obou neúspěšných firem jen oddálí zahájení budování elektronického mýtného systému, řekl ředitel firmy Kapsch Telecom Karel Feix.

Sdružení Mytia, tvořené firmami Ascom Fela, Damovo a ABD Group, v tendru nabídlo, že systém vybuduje a bude ho deset let provozovat za 15 miliard korun. Autostrade šlo do tendru s cenou 17,5 miliardy a Kapsch 22 miliard korun. Nejvyšší cenu, 33,7 miliardy, navrhlo konsorcium A-Way a AŽD. Cena měla hrát při výběru vítěze 60procentní roli.

Mýtné se má podle původního zadání tendru začít v ČR vybírat od 1. ledna 2007 na 970 kilometrech dálnic a rychlostních komunikací. Platit by měly kamiony nad 12 tun. Výnos z mýtného by měl činit osm až 14 miliard korun.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK