Ministerstvo dopravy vyloučilo celkem tři ze čtyř došlých nabídek pro formální nedostatky. Vítězem soutěže se tak stal Kapsch. Mytia i Autostrade se proti vyloučení odvolaly k antimonopolnímu úřadu. Ten ale 27. ledna rozhodl, že ministerstvo postupovalo správně. O rozkladu obou firem bude rozhodovat předseda úřadu. Má na to 30 dní. Do té doby nemůže MD uzavřít s vítěznou firmou smlouvu.
Úřad se podle Autostrade s většinou jejích námitek nevypořádal, některé dokonce vůbec neřešil. Výhrady Autostrade v rozkladu směřují jednak k vyloučení její nabídky, které bylo podle firmy protiprávní, ale i k samotnénu procesu posuzování. Ten byl prý zase v rozporu se zákonem, a výsledek tendru je tak neplatný.
Autostrade požaduje zrušit rozhodnutí MD o svém vyloučení ze soutěže i o přidělení zakázky firmě Kapsch. Předseda úřadu by měl podle Autostrade ministerstvu také uložit, aby znovu nabídky posoudila nová hodnotící komise. Z notářského zápisu z jednání komise totiž podle Antonia Tschoppa z Autostrade vyplývá, že její rozhodnutí byla "prefabrikována" poradním sborem expertů.
V případě, že rozhodnutí předsedy úřadu o rozkladu padne ve prospěch Autostrade v krátké době, a nová komise vybere firmu jako vítěze, je prý Autostrade schopna systém spustit od ledna 2007. Smlouva s MD by ale musela být podepsána do konce února, poznamenal Bergamini.
Vítězná firma Kapsch je na rozdíl od Autostrade i Mytie přesvědčena, že ministerstvo dopravy i ÚOHS správně posoudily vady v nabídkách. Podání rozkladu ze strany obou neúspěšných firem jen oddálí zahájení budování elektronického mýtného systému, řekl ředitel firmy Kapsch Telecom Karel Feix.
Sdružení Mytia, tvořené firmami Ascom Fela, Damovo a ABD Group, v tendru nabídlo, že systém vybuduje a bude ho deset let provozovat za 15 miliard korun. Autostrade šlo do tendru s cenou 17,5 miliardy a Kapsch 22 miliard korun. Nejvyšší cenu, 33,7 miliardy, navrhlo konsorcium A-Way a AŽD. Cena měla hrát při výběru vítěze 60procentní roli.
Mýtné se má podle původního zadání tendru začít v ČR vybírat od 1. ledna 2007 na 970 kilometrech dálnic a rychlostních komunikací. Platit by měly kamiony nad 12 tun. Výnos z mýtného by měl činit osm až 14 miliard korun.