ČD mají k dispozici šest souprav pro zajištění provozu vlaků SC Pendolino na trase Praha - Ostrava a vybraných spojů kategorie EuroCity a InterCity z Prahy přes Brno do Břeclavi. Souprava s pořadovým číslem 001 zůstává zatím vybavena měřící technikou a dokončuje testování tratí.
Výsledky provozu podle Ondrůje svědčí o tom, že výrobce vyřešil problémy, které se vyskytly v lednu. "Soupravy již opět vykazují vysokou provozní spolehlivost," řekl.
Přesto se neustále objevují informace o různých drobných poruchách vlaku, které ČD nikdy nepotvrdily. V lednu softwarová porucha vyřadila postupně z provozu všech pět vlaků, které tehdy měly dráhy k dispozici.
Podle ČD využilo spoj z Prahy do Ostravy a zpět v posledních dvou dnech téměř 3500 cestujících. "Ranní spoje z Ostravy a odpolední spoje z Prahy byly zaplněny, slušnou frekvenci cestujících měly i spoje v sedlových obdobích dne," řekl Ondrůj. Od minulého pátku 3. února 2006, kdy se po poruchách vlaky vrátily do provozu, jimi jelo přes 10.000 cestujících. Podle Ondrůje je tedy o spoje SC Pendolino ze strany cestujících větší zájem než před lednovým nuceným omezením provozu.
Náklady ani škody, které odstavení vlaků způsobilo, zatím ČD nevyčíslily. Pravděpodobně půjde o desítky milionů korun. Celkem České dráhy za vlaky zaplatily 4,3 miliardy korun.