Česká televize, která bude v tuzemsku olympijské boje přenášet, odhaduje výnosy až na 40 milionů korun. Podle mluvčího ČT Martina Krafla polovinu této částky televize získá ze sponzoringu televizních pořadů, zbytek z klasické reklamy. Například půlminutový šot na hokejové zápasy v základní skupině stojí 60 tisíc korun. U finále to však je již šestkrát tolik.
Lubomír Ježek ze sázkové společnosti Tipsport očekává, že lidé během olympiády prosázejí až 80 milionů korun. "Nejvíce lidé sázejí na události, kde má Česko šanci na medaili. Chodí sázet i lidé, kteří během roku nepřijdou, registrujeme i zvýšený zájem žen," řekl Ježek.
Na hry se těší i cestovní kanceláře. Například společnost Slantour, která nabízela zájezdy i se vstupenkami, již má kolem čtyř tisíc klientů. Listu to řekl její ředitel Ladislav Peška a dodal, že největší zájem je o zápasy hokejistů a klasické lyžování.
Zvýšený provoz očekávají i majitelé restaurací. "Očekáváme nárůst počtu hostů a tržeb až o pětinu," řekl číšník Michal Matoušek z jedné pražské restaurace.
Na hrách se snaží vydělat i mobilní operátoři. Kdo neuvidí přenosy v televizi, může si dát posílat informace na mobil. Například Eurotel nabízí za padesátikorunový paušál zasílání speciálních SMS i on-line přenosů.