NSS: T-Mobile zaplatí pokutu 10.000 korun za matení zákazníků

13.02.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

BRNO 13. února (ČTK) - Firma T-Mobile bude muset zaplatit pokutu 10.000 korun za matení zákazníků. Rozhodl o tom Nejvyšší správní soud (NSS), když zamítl stížnost společnosti na pokutu od České obchodní inspekce. Operátor se podle ní provinil tím, že v jedné ze svých prodejen ve Zlíně uváděl ceny některých tarifů bez daně z přidané hodnoty, oznámila mluvčí NSS Sylva Dostálová.

Sankce je na spodní hranici zákonné sazby, protože ceník upozorňoval na to, že ceny jsou uvedeny bez DPH, dodala. Vyjádření operátora se zjišťuje.

Inspektoři uložili společnosti pokutu za porušení zákona o ochraně spotřebitele v květnu 2004. Zákazník se sice ze zprávy pod ceníkem dozvěděl o pětiprocentní sazbě, konečnou cenu služby si ale musel spočítat sám. Prodejce tak podle Dostálové vyvolával u zákazníků dojem, že cena služeb je nižší než ve skutečnosti.

"Uvedené označení ceny mohlo spotřebitele uvést v omyl, tím spíše pokud se v informačním letáku objevily rovněž ceny za jiné produkty, v nichž již byla DPH zahrnuta," vysvětlila předsedkyně senátu NSS Marie Součková. Každý podnikatel musí podle Dostálové označit zboží platnou cenou, nebo ji uvést například formou ceníků.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK