"Více než dvě pětiny růstu vidíme v rozšiřování tržních příležitostí a uvádění nových produktů na trh, jako jsou Windows Media Center, Xbox 360, Windows Vista, Office a podobně," uvedl generální ředitel Microsft ČR a SR Jiří Devát. Přibližně třetinu pak chce firma získat na úkor tržních podílů konkurence.
Nejvíce se loni firmě v tuzemsku dařilo v prodeji podnikových řešení Microsoft Dynamics, u kterých dosáhla růstu o 23 procent a získala 133 nových zákazníků. Ve druhé polovině roku pak růst divize zesílil na 45 procent. "Předpoklad pro další období je udržet současné tempo růstu," dodal Grund.
Tržby z prodeje serverových řešení stouply o 18 procent. Růst byl tažen zejména aplikační platformou, která byla v listopadu obohacena o nový SQL Server 2005 a Visual Studio 2005. Dvouciferný růst zaznamenal i serverový operační systém Windows, který dnes využívá zhruba 65 procent všech serverů v ČR a na Slovensku a je instalován na třech ze čtyř nově pořízených serverů.
Počátkem listopadu firma na český a slovenský trh uvedla operační systém Windows XP Media Center Edion 2005. Prodej počítačů a mediálních center vybavených tímto systémem přesáhl do konce roku 10.000.
V roce 2006 Microsoft plánuje na český a slovenský trh uvést nový operační systém Windows Vista, kancelářský balík Microsoft Office a herní konzolu Xbox 360.