Od prosince 2004 do loňského listopadu se prodalo 861 milionů litrů balené vody za 5,8 miliardy korun. Meziročně byly tržby o půl miliardy nižší. Konkurencí výrobců balených vod je i voda z kohoutku, kterou začaly vodárny propagovat pomocí reklamy, uvedla MfD.
"Považuji pokles za celkem normální, vezmeme-li v úvahu, že se nabídka nápojů různého typu v posledních letech značně rozšířila," řekl deníku majitel Karlovarských minerálních vod a Dobré vody Antonio Pasquale. Konkurenční společnost Alphaduct, které patří značka Korunní, přičítá loňský vývoj špatnému létu. "Ale jinak nejsou poklesy tak dramatické," uvedl člen vedení Korunní Jozef Gemeía.
Sami výrobci se snaží stagnaci a poklesu prodeje čelit hlavně tím, že neustále vymýšlejí nové příchutě nebo vylepšují tvar či uzávěry lahve, napsal deník.