Nejoblíbenější značkou nákladních a užitkových vozů je s 61.588 registracemi Škoda. Následuje Ford, jehož vozů v tuzemsku jezdí o více než 21.000 méně, a Avia, kterých po českých silnicích jezdí přes 38.000 vozů.
Podle statistik v tuzemsku jezdí 19 ruských vozů Zil, ale ani jeden automobil značky Kamaz stejné provenience. Vozy Kamaz, známé nyní zejména z populární rallye Paříž-Dakar, byly dříve využívány zejména k armádním účelům. V současnosti česká armáda podle Jana Pejška z tiskového oddělení žádné vozy této značky nepoužívá ani neskladuje.
Průměrné stáří nákladních aut na českých silnicích je 11,2 roku, což je téměř o 2,3 roku méně, než je průměrný věk osobních aut.
Bez započtení produkce osobních vozů upravených na lehké užitkové kvůli možnosti odpočtu DPH, tedy fabií a octavií combi, loni tuzemské automobilky vyrobily 2044 nových nákladních aut, což znamená meziroční pokles o sedm procent. Největší výrobce, kopřivnická Tatra, loni vyrobil 1497 aut a letňanská Avia 547 vozů. Brány dalšího tradičního výrobce Praga neopustil ani jeden vůz.