K tomu, aby Praha přilákala ještě více turistů, musí se podle náměstka primátora Karla Bürgermeistera zlepšit pořádek, čistota a bezpečnost v centru města. Názor odjíždějících turistů je pro Prahu podstatný. Velká část turistů se totiž pro návštěvu Prahy rozhodne právě na základě dobrých referencí od přátel, kteří zde již byli. Dalším zdrojem informací, na jejichž základě se turisté rozhodují pro návštěvu Prahy, je v poslední době hlavně internet.
Praha plánuje investice do úprav turisticky vyhledávaných míst, jako je Václavské náměstí. Investičními akcemi chce zlepšit také vzhled oblastí, které dosud turisté pomíjejí, jako jsou Smíchov, Karlín či Libeň.
Podle Bürgermeistera je sice délka přenocování turistů v Praze jedna z nejvyšších v Evropě, přesto je třeba usilovat o to, aby zde turisté zůstávali déle. Praha chce proto propagovat různé další turistické osy, které by mohly turisty přilákat. Jednou z nich je trasa z centra přes Letnou, Stromovku, ZOO do Botanické zahrady.
Podobně pozitivní vývoj jako příjezdy zahraničních turistů ale nemá počet českých návštěvníků v Praze. Z celkového počtu 4,1 milionu hostů pražských hotelů bylo 90,2 procenta cizinců. Podle Bürgermeistera je propagace Prahy jako turistického cíle pro české turisty v počátcích. Město na ní chce spolupracovat se Středočeským krajem. V centru města jsou totiž hotely vyšší kategorie, které jsou určeny spíše pro zahraniční klientelu, a to převážně pro turisty, kteří přijíždějí letecky.