"Přenositelnost čísla nespustila výraznější vlnu zákaznické migrace," uvedl mluvčí Eurotelu Pavel Kaidl. Podle mluvčího T- Mobile Jiřího Hájka bylo zavedení služby ve prospěch zákazníků, protože operátoři se nyní předhánějí v nabídkách s cílem je získat. Klienti se ale mohou rozhodnout, zda k jinému operátorovi přejdou i s číslem, či zda pro ně bude výhodnější nová aktivace.
Podle prvních informací na přenositelnosti vydělává především Vodafone, který podle mluvčího Jakuba Hrabovského eviduje několikanásobně vyšší počet žádostí o přenos čísla do své sítě než opačným směrem. Také u T-Mobile podle Hájka tvoří více než polovinu žádosti příchozích. "Jsme úspěšní v získávání nových zákazníků, a to především smluvních. Od obou konkurenčních operátorů k nám přichází více paušálních zákazníků, než odchází," uvedl za Eurotel Kaidl.
Průměrná doba přenesení čísla je podle operátorů v řádu několika dnů. Přesto zejména Vodafone považuje podmínky za špatně nastavené a spíše odrazující.
Operátoři si za přenesení čísla od přicházejících zákazníků nejčastěji neúčtují buď nic, nebo jednu korunu. Operátoři mezi sebou si za jedno přenesené číslo účtují i více než 2000 korun.
V tuzemsku je 11,5 milionu aktivních mobilních telefonních čísel.