Do roku 2008 chtějí ČD investovat do regionálních souprav 2,5 miliardy korun. Peníze vezmou z vlastních zdrojů, částečně budou ale nové vozy financovat leasingem a z programu ministerstva dopravy na podporu obnovy kolejových vozidel. Příměstské jednotky budou ČD letos hradit z úvěru od sdružení evropských železnic Eurofima, k němuž vláda schválila záruku.
Prototyp nové soupravy Regionova se dvěma vozy jezdí nyní ve zkušebním provozu na tratích kolem Kladna. Od dubna by ČD měly postupně začít přebírat zhruba dvě až tři jednotky měsíčně. Do konce roku by tak měla být v provozu alespoň jedna Regionova v každém kraji. V následujících třech letech by ČD chtěly takto zmodernizovat více než stovku motorových jednotek.
Na příměstské dopravě kolem Prahy a nově také kolem Ostravy se budou stále více podílet nové jednotky 471. Letos ČD získají pět nových souprav a na konci roku by jich měly mít 25. Nové jednotky se objevují hlavně na tratích z Prahy do Roudnice, do Kolína a dál do Pardubic a do Berouna.
Po dokončení Nového spojení v Praze, tedy pravděpodobně v roce 2009, ČD počítají s linkami například z Milovic, přes Lysou, Čelákovice, Prahu a dál na Říčany a Strančice nebo z Nymburka přes Poříčany, Český Brod, Prahu a dál na Černošice a Řevnice. Rozšířit by se měly i městské linky. Současná trať z Libně přes Holešovice do Bubenče a Roztok by se mohla prodloužit přes Malešice do Hostivaře. Ve špičkách by vlaky měly jezdit v intervalu 15 minut.
Moderních vagonů se dočká také dálková doprava. Siemens drahám letos dodá 11 vozů první a 15 vozů druhé třídy. Vozy budou schopny jezdit až 200 kilometrů v hodině a na tuto rychlost by v budoucnu Správa železniční dopravní cesty mohla upravit některé koridorové úseky v ČR. Do konce roku ČD získají také 12 nových lůžkových vozů.
Dráhy mají asi 4500 osobních vozů, 95 elektrických souprav a dalších asi 790 motorových vozů. Průměrné stáří vozového parku Českých drah je 25 let. Kromě toho disponují 36.000 nákladními vagony a víc než 2000 lokomotivami.