"Číslo bylo sice ovlivněno jedním pracovním dnem navíc, ale představuje povzbudivý začátek roku pro toto odvětví," uvedl svaz. V Německu a Itálii se prodej zvýšil o více než deset procent, zatímco v Británii se prodej prudce snížil kvůli zrušení daňové úlevy na naftové automobily.
Prodej německé společnosti Volkswagen stoupl o 19,5 procenta na téměř čtvrt milionu vozů a její tržní podíl se zvýšil na 19,7 procenta z 16,9 procenta před rokem. Prodej jejích značek VW, Audi a Seat se zvýšil o více než deset procent. Výrazněji pozadu nezůstala ani česká Škoda, která zaznamenala nárůst o 9,1 procenta.
Druhé místo obsadil francouzský konkurent PSA Peugeot Citroën, ačkoli jeho prodej klesl o 2,5 procenta na 173.419 vozů. Na třetí příčce se umístila americká automobilka Ford, jejíž prodej se snížil o 0,6 procenta na 138.759 vozů, napsala agentura Reuters.