"Rozhodneme se, až dostaneme od vlády oficiální stanovisko," uvedl mluvčí Kia na Slovensku Dušan Dvořák podle listu Sme. Termín setkání zástupců ministerstva hospodářství a společnosti zatím nebyl stanoven.
Bývalý ministr hospodářství Pavol Rusko se s korejskou společností při sjednávání podmínek investice dohodl, že vláda může podpořit dodavatele žilinského závodu celkovou sumou 663 milionů slovenských korun (zhruba 500 milionů Kč). Vláda Mikuláše Dzuriny tyto pobídky před časem odmítla a přes námitky Kia tento postoj potvrdil i Ruskův nástupce v čele ministerstva hospodářství Jirko Malchárek.
Malchárek argumentuje zvýšenými náklady na podporu závodu. Ty ale podle automobilky způsobil hlavně špatně zvládnutý výkup pozemků, který se kvůli cenovým sporům s majiteli půdy prodražil a protáhl. Původně měly být pozemky vykoupené do konce srpna 2004. Podle Malchárka mají být zbývající problémy s pozemky vyřešeny do začátku dubna.
S výstavbou závodu u Žiliny za zhruba miliardu eur se začalo před necelými dvěma lety. Kia plánovala spustit v příštích měsících zkušební provoz, samotná výroba měla začít v prosinci. Do roku 2009 měl závod dosáhnout plné kapacity s 3000 zaměstnanci a roční výrobou 300.000 vozů.