Do poloviny roku 2004 do něj patřily ještě stěžejní dceřiné firmy Škoda JS, Škoda Kovárny a Škoda Hutě, které vykazovaly roční tržby kolem pěti miliard korun. Do března 2004 zahrnovala skupina ještě Škodu TS a do července Škodu Gear. "Oficiální loňské výsledky zveřejníme v dubnu," řekla Radka Pistoriusová, mluvčí holdingu s 2830 zaměstnanci v ČR a dalšími 950 v ruském závodě Sibelektroprivod Novosibirsk.
Naopak loni v lednu Škodovka koupila ČKD Vagonku, výrobce příměstských jednotek a motorových souprav, na podzim 2004 VÚKV Praha (Výzkumný ústav kolejových vozidel) a předloni v prosinci získala Sibelektroprivod, ruského výrobce trakčních výzbrojí.
Firma podle Škodováku loni přijala nové zakázky za necelých 14 miliard korun, což je meziročně o 350 milionů více. Z velkých kontraktů jsou to nízkopodlažní tramvaje pro Vratislav ze Škody Transportation (bývalá Dopravní technika). Škoda Power (dříve Turbíny) dodá turbosoustrojí pro dánskou elektrárnu Amager a nové kontrakty má ve Švédsku - dohromady za necelou miliardu korun.
Největší české strojírny měly v roce 2004, kdy zaměstnávaly 4300 lidí, čistý zisk 322 milionů korun, vývoz tvořil 56 procent.
"Dva směry, které si Škodovka zvolila, tedy dopravní strojírenství a klasická energetika, mají velký růstový potenciál," uvedl finanční ředitel Miloš Kratochvíl.