Plynárenské společnosti by podle Eura měly investovat především do výstavby čerpacích stanic na stlačený zemní plyn. Vybudování jedné takové stanice stojí deset až dvacet milionů korun. Firmy by měly městům a státním institucím také pomoci financovat přestavbu dopravních prostředků z klasického na plynový pohon. Na jedno vozidlo mají přispět několika stovkami tisíc korun.
Ministerstva průmyslu a obchodu, životního prostředí a pro místní rozvoj, která za stát smlouvu podepíšou, se zase zavážou, že pro energetické firmy vypracují studii využití zemního plynu v dopravě a že budou přesvědčovat města a instituce, aby přebudovaly své vozové parky z klasických pohonů na zemní plyn.
"Smlouva má být podepsána někdy v polovině března," řekl Euru mluvčí RWE Transgas Martin Chalupský, který tento projekt zatím nechtěl více komentovat.
Většímu rozšíření zemního plynu v dopravě podle Eura zatím brání především nedostatečná síť čerpacích stanic, vysoké náklady na přestavbu vozidel a jejich menší dojezd. Oproti vozidlům na klasická paliva činí zhruba 200 až 250 kilometrů.