Při losování o americký vůz se rozdalo už třiačtyřicet aut a zbylých deset čeká na své majitele. Obchod do něj zařadí zákazníky, kteří si zakoupí zboží v hodnotě vyšší než 200 korun.
Mluvčí ministerstva financí Petra Krainová deníku řekla, že jednotlivá výhra ve spotřebitelské loterii nesmí přesáhnout 20.000 korun a souhrn všech výher v jednom roce nesmí být vyšší než 200.000 korun. Obě kritéria Mountfield podle mluvčí porušuje, protože se chystá rozdat vozy celkově za 60 milionů korun.
"Třiapadesát vylosovaných získá automobil, ostatní účastníci dostanou vkladní knížky Mountfield s úvodními vklady ve výši tisíc korun," řekl deníku Václav Brom z Mountfieldu. Na tento způsob rozdělování cen nechala jeho společnost vypracovat právní rozbor, dodal.
Výherci aut se podle MfD nemusejí o svou výhru obávat. Losování pravděpodobně dospěje až do úplného konce, protože ministerstvo nemá možnost je zastavit, píše deník. Jinou sankci než pokutu u tohoto typu akcí zákon nestanoví, dodává.
Záležitostí se také bude na popud ministerstva financí zabývat Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. Reklama na soutěž o vozy Cadillac byla ve všech televizích a mohla by být podle ministerstva financí posuzována jako zakázaná. Pak by Mountfieldu mohla hrozit pokuta přes dva miliony korun, píše MfD.