Mluvčí úřadu dodal, že vyšetřování bude zahájeno tento měsíc. Cílem je zjistit, zda si Hyundai snížení cen vynutil, anebo zda bylo výsledkem poklesu cen dílů v celém odvětví. Zástupci podniků se odmítli ke zprávě vyjádřit. Navzdory zprávě kurz akcií Hyundai i Kia na burze v Soulu mírně zpevňoval.
Hyundai a Kia jsou společně sedmým největším dodavatelem aut na světě. Minulý týden automobilky oznámily, že hodlají omezit výrobní náklady snížením částky, kterou platí za součástky, o pět až deset procent. Chtějí se tak ochránit před negativním vlivem rostoucího kurzu jihokorejského wonu.
Automobilky Hyundai a Kia se podle agentury Jonhap rozhodly, že na letošní rok dobrovolně zmrazí růst platů všem zaměstnancům, kteří pracují v řídících funkcích. Tento krok se dotkne asi 1000 lidí a zmrazení platů je první od finanční krize, která postihla v letech 1997 a 1998 jihovýchodní Asii.
Kurz wonu od začátku letošního roku vůči dolaru vzrostl o 4,1 procenta. To ohrožuje jihokorejské vývozce, protože dražší won zdražuje jejich zboží v zahraničí a snižuje tak jejich příjmy při převodu na domácí měnu.
Hyundai a Kia se chtějí vyvarovat rizikům plynoucím z vývoje směnných kurzů přesunem výroby do zahraničí. Hyundai loni otevřel první továrnu v USA a má továrny i v Číně, Indii a Turecku. V současné době jedná o výstavbě továrny v hodnotě 800 milionů eur v České republice a o vytvoření společného podniku na výrobu komerčních vozů v Číně.
Kia už jednu továrnu v Číně má a nyní tam staví další. Kromě toho pokračuje výstavba její továrny na Slovensku. Podnik uvažuje také o výstavbě továrny v Severní Americe.